گوگل به زودی خبرهای دروغ و تقلبی را مشخص میکند

۱۹ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

منتشر شدن خبرهای دروغ و تقلبی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده که شرکت‌های مختلف برای جلوگیری از گسترش پیدا کردن این خبرها دست به کار شوند. فیسبوک و گوگل از جمله شرکت‌هایی هستند که در چند وقت گذشته فعالیت‌‌های مختلفی برای مشخص کردن خبرهای دروغ انجام داده بودند.

با گشت و گذار در اینترنت به احتمال زیاد با خبرهای زیادی مواجه می‌شوید که نمی‌دانید تا چه اندازه صحت دارند. در حوزه‌های مختلف می‌توانید با خبرهای عجیبی مواجه شوید. برخی از این خبرها می‌توانند جریان‌ساز شوند و تاثیرهای مخربی داشته باشند.

در خبرهای جدید گفته شده که شرکت گوگل با ۱۱۵ سازمان مختلف همکاری کرده تا بتواند بیش از گذشته خبرهای دروغ و تقلبی را برای کاربران مشخص کند. گوگل در حال به وجود آوردن الگوریتمی است که به واسطه آن می‌توان خبرهای دروغ را مشخص کرد. این شرکت امیدوار است که بتواند روش جدید را در اختیار سازمان‌های مختلف هم قرار داد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. البته این الگوریتم قطعا نمی‌تواند تمام خبرهای منتشر شده در دنیای اینترنت را بررسی کند، اما می‌توانیم امیدار باشیم که به‌زودی حجم خبرهای دروغ در اینترنت کم‌تر می‌شود.

گوگل درباره‌ی این موضوع گفته که چنین اطلاعاتی روی تمام نتایج جست‌وجو نشان داده نمی‌شود و حتی ممکن است که صفحه‌ای که برای نمایش این خبرها در اختیار سازمان‌های مختلف قرار میگیرد هم متفاوت باشد.

گوگل گفته که سیستم تشخیص خبرهای تقلبی و دروغ برای خودش نیست و افرادی مختلف از سازمان‌های گوناگون روی آن کار می کنند تا بتوانند نتیجه‌ درستی ارایه دهند.

منبع: Google
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ابراهیم

    دروغ ۱۳ رو میخوان چیکار کنن؟ خخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه