گوگل تایید کرد: پیکسل می‌تواند Root شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای طرفداران پروپاقرص اندروید و آن‌ها که دلبسته‌ی محیط باز این سیستم‌عامل هستند، از راه رسیدن گوشی‌های جدید گوگل اتفاق خوبی محسوب می‌شود. اما آن‌ها که عادت دارند گوشی‌شان را Root کنند و اساسا اندروید را این‌طوری می‌پسندند، این روزها خبر بدی شنیده‌اند: گویا Pixel و Pixel XL نمی‌توانند روت شوند. اما خبر خوب این‌که امروز گوگل تایید کرد این امکان برای گوشی‌های جدیدش وجود دارد؛ البته برای کسانی که این گوشی‌ها را از فروشگاه گوگل خریده باشند.

bootloader گوشی‌هایی که از فروشگاه گوگل خریداری شوند، قابل قفل‌گشایی است.

در حالی‌که گوشی‌های قبلی گوگل موسوم به نکسوس، همیشه اولین دستگاه‌هایی هستند که جدیدترین نسخه‌ی اندروید را دریافت می‌کنند، قابلیت‌های مربوط به روت شدن هم معمولا زودتر از سایر دستگاه‌ها برای این گوشی‌ها دیده می‌شود. به همین‌خاطر خیلی‌ها منتظر بودند پیکسل هم برسد و باز هم یک گوشی جدید را در دست بگیرند که خود ارایه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل اندروید آن را ساخته است اما خبر روت نشدن، بسیاری را ناامید و حتی عصبانی کرد. تا این‌که سخنگوی گوگل اعلام کرد: “دارندگان پیکسل که دستگاه‌شان را از فروشگاه گوگل خریده‌اند، می‌توانند گوشی‌شان را روت کنند؛ چرا که bootloader این دستگاه‌ها قابل قفل‌گشایی است.”

قابلیت قفل‌گشایی bootloader به این معناست که شخصی‌سازی و به‌طور کلی رفع محدودیت‌هایی که همیشه روت کردن را برای کاربران جذاب می‌کند، از روز اول برای گوشی‌های Pixel و Pixel XL در دسترس خواهد بود.

البته متاسفانه بعد از روت کردن پیکسل، کاربران نمی‌توانند به‌روزرسانی‌ها را به روش OTA دریافت کنند که این گرچه مشکل بزرگی است اما تازه نیست و در مورد گوشی‌های نکسوس هم وجود داشت. با روت کردن گوشی پارتیشن‌های حافظه دستکاری می‌شوند و وقتی این تغییرات در پارتیشن‌ها کشف شوند، اجازه‌ی به‌روزرسانی OTA به دستگاه داده نمی‌شود.

منبع: Wonder How To

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. mha

    آپدیت اوتا به روت ارجعیت داره بنظر من

  2. سحهر

    نکسوس معرکه اس مخصوصا وقتی ۶P باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه