گوگل دستگاه‌های تاییدنشده را برای استفاده از اپلیکیشن‌هایش بلاک کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محصولات گوگل هر روز توسط تعداد زیادی از مردم استفاده می‌شوند و اصلا یکی از جذابیت‌های استفاده از سیستم عامل اندروید این است که سرویس‌های گوگل بیشتر از سیستم‌ عامل iOs با آن هماهنگ هستند. گوگل هم به خوبی این را می‌داند. به همین دلیل است که معمولا یک سری نیازمندی‌ها تعریف می‌کنند که سازندگان تلفن‌های همراه باید آنها را رعایت کنند. در این صورت است که می‌توانند اپلیکیشن‌های گوگل را روی دستگاه‌هایشان از پیش بارگذاری و لود کنند.

حالا بنظر می‌رسد گوگل قصد دارد برای مشتریان کار را سخت‌تر کند. تا پیش از این سازندگان گوشی‌های همراه که درخواست‌هایشان را برای گوگل ثبت نکرده بودند یا حتی درخواست‌هایشان رد شده بود هنوز هم می‌توانستند این اپلیکیشن‌ها را از پیش لود کنند. اما گویا گوگل نظرش را تغییر داده است و حالا می‌خواهد اول دستگاه‌ها را تایید کند. اگر دستگاهی موردتایید قرار نگیرد اپلیکیشن‌های گوگل برایش بسته خواهند شد و نمی‌توانند روی گوشی‌های همراهشان از آنها استفاده کنند.

به این خبر از دو زاویه می‌شود نگاه کرد: بخش خوبش این است که کنترل روی کیفیت بیشتر و بهتر می‌شود و می‌توانید از قابلیت تطابق دستگاه با اپلیکیشن‌ها مطمئن شوید. نکته منفی‌اش این است که برای کاربرانی که  custom ROMs استفاده می‌کنند به دلیل به روز شدن هر روزه این حافظه‌ها در تطبیق با اپلیکیشن‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

البته که خوشبختانه گوگل از این مشکلات آگاه است و فهرستی از کاربران تهیه کرده‌اند که بتوانند ID اندرویدشان را ثبت کنند تا اپلیکیشن‌های گوگل بتوانند روی ROM گوشی‌‌شان کار کند.

منبع: UBERGIZMO

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه