گوگل سالانه چقدر به اپل و اندرویدی‌ها باج می‌دهد؟

۱۹ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل هر ساله مبلغ بیشتر و بیشتری را می‌پردازد تا بتواند موتور جستجوی خود را در دستگاه‌های مختلف به عنوان موتور پیش‌فرض قرار دهد. سال گذشته این شرکت ۷.۲ میلیارد دلار برای هزینه‌ای که به اصطلاح «هزینه ترافیک گرفتن» نامیده می‌شود به اپل و تولیدکننده‌های اندرویدی پرداخت.

به نظر می‌رسد گوگل ممکن است مجبور شود در آینده مبالغ بیشتری هم برای این منظور بپردازد چون اروپا در حال تصویب مقررات جدیدی است که احتمالا شرایط گوگل را دشوارتر می‌کند.

اپل اخیرا در iOS 11 به جای استفاده از موتور جستجوگر Bing در بخش‌های مختلف رابط کاربری‌اش به استفاده از موتور گوگل روی آورد. این اقدام به معنای فرستادن ترافیک بیشتر به گوگل است. با توجه به اینکه شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت مشخص نکرده سهم شرکت‌های مختلف از هزینه ۷.۲ میلیارد دلاری که گوگل به تولیدکننده‌های گوشی می‌پردازد چقدر است اما کارشناسان معتقدند بخش قابل‌توجهی از این مبلغ به اپل پرداخت می‌شود.

یک نکته جالب درباره سخت‌افزارهایی که اخیرا گوگل در حال تولید آن است امکان کاهش هزینه خرید ترافیک از طریق این دستگاه‌ها است. در شرایطی که گوگل بتواند دستگاه‌های خود مانند گوشی پیکسل را به مردم بفروشد نیازی نیست برای به دست گرفتن این بخش از سهم‌بازار پولی بپردازد و می‌تواند به شکل مجانی روی دستگاه‌های خودش از موتورش استفاده کند.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه