گوگل برای تسریع تولید ماشین‌های خودران‌اش نیروی تازه استخدام می‌کند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل (Google) در حال استخدام نیروی تازه برای پروژه‌ی ماشین‌های خودران‌اش است.

این غول تکنولوژی با این فکر که هرچه زودتر ماشین‌های خودران‌اش را راهی جاده‌ها و خیابان‌های شهری کند و پروژه را گسترش بدهد، اقدام به استخدام نیروی انسانی گرفته است.

کارمندانی که گوگل در پی گردآوری آن‌هاست، نیاز به مهارت برنامه‌نویسی یا طراحی وب ندارند. به طور دقیق‌تر گوگل درصدد جذب ۳۶ کارمند با مهارت تولید و مهندسی سیستم‌های کنترل حرکتی، رباتیک و حسگرها است تا از دانش و فن آن‌ها در پروژه‌ی گوگل ایکس (Google X Project) استفاده کند. و فهرست پست‌های درخواستی عبارتند از مهندسی خودرو، مکانیک، امنیت خودرو، قابلیت اطمینان و صدا، ارتعاش و سختی (NVH) است. ضمن این‌که به چند کارمند برای بازاریابی، تحلیل سیاست‌ها و خدمات کارگاه‌های مربوط به پروژه هم نیاز هست.

گوگل ایکس یک مرکز نیمه‌مخفی متعلق به گوگل است که برای ایجاد فناوری‌های پیشرفته اختصاص یافته است. این مرکز تحت ریاست «سرگی برین» (Sergey Brin)، یکی از روسای گوگل اداره می‌شود.

تمام این‌ها نشان می‌دهد که گوگل مصمم است هرچه سریع‌تر ماشین‌های خودران خود را به مرحله‌ی تولید انبوه و تردد در جاده‌های شهری برساند.

قرار است تکنولوژی ماشین‌های خودران به بهبود زندگی شهروندان کمک کند؛ این ماشین‌ها می‌توانند برای همه و حتی کسانی که به هر دلیل قادر به رانندگی نیستند، ترددها را آسان‌تر و آسایش و امنیت بیش‌تری را فراهم کند.

مدتی است که ماشین‌های خودران گوگل در مرحله‌ی آزمایشی هستند و کیفیت عملکرد آنها در جاده‌های Mountain View در کالیفرنیا و آستین در تگزاس مورد تست قرار می‌گیرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه