گوگل هم می‌خواهد وارد صنعت هدست‌های واقعیت مجازی شود

۲۳ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که گوگل هدست Cardboard VR خود را دو سال پیش معرفی کرد، کسی زیاد این شرکت را جدی نگرفت. اصولا بیشتر افراد این هدست مقوایی را یک سرگرمی فرعی برای گوگل عنوان کردند. با این حال، در دو سال گذشته، بخش واقعیت مجازی به یکی از شعبه‌های گوگل تبدیل شده است؛ طوری که این بخش گوگل به دنبال راهی برای عرضه‌ی هدستی ارزان‌قیمت و قابل استفاده برای همه است. گوگل برای بهتر شدن هر چه بیشتر این بخش، مدیر جدیدی را هم برای پیشرفت تحقیقات VR خود منصوب کرده است.

هدست واقعیت مجازی Oculus برای شرکت فیس‌بوک است؛ ظاهرا گوگل هم می‌خواهد از رقبای‌اش عقب نماند.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت Re/code داده است، «کلی بیور» (Clay Bavor) که پیش از این مدیریت بخش‌های جی‌میل، گوگل درایو و گوگل داکز (Docs) را بر عهده داشته، به عنوان مدیر بخش VR انتخاب شده است. سمت‌های گذشته‌ی او را «دایانا گرین» پر کرده است.

در حال حاضر، بهترین و پیشرفته‌ترین هدست واقعیت مجازی را شرکت Oculus ساخته است. نکته‌ی مهم این جا است که شرکت Oculus که در ابتدا به‌صورت مستقل فعالیت می‌کرد، توسط فیس‌بوک خریده شده است. این طور که به نظر می‌رسد، گوگل هم می‌خواهد تا از غافله عقب نماند و با قدرت وارد صنعت واقعیت مجازی شود. فعالیت شرکت‌هایی مثل Oculus، سونی و HTC رقابت بین هدست‌های واقعیت مجازی را به یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات صنعت تکنولوژی در سال جدید میلادی تبدیل خواهد کرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه