گوگل با یادگیری ماشینی مصرف حافظه رم کروم را کاهش خواهد داد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مرورگر کروم

مرورگر کروم به مصرف زیاد حافظه رم شهرت دارد و حالا با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی می‌خواهد این مشکل را برطرف کند. طبق گزارش یکی از سایت‌ها، در کد اصلی این مرورگر، متنی مشاهده شده که به یک قابلیت جدید به نام Tab Ranker اشاره می‌کند. گویا مرورگر کروم با بهره‌گیری از این قابلیت می‌تواند به‌سرعت بین تب‌های باز شده اولویت‌بندی کند و چنین کاری منجر به صرفه‌جویی در مصرف حافظه رم می‌شود.

در حال حاضر، مرورگر کروم تقریبا از چنین قابلیتی بهره می‌برد اما فقط در هنگام کاهش حافظه آزاد رم، این مرورگر فعالیت تب‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، به دلیل اینکه کروم از یک الگوریتم ابتدایی برای اولویت‌بندی تب‌های فعال استفاده می‌کند، گاهی اوقات این مرورگر فعالیت‌های تب‌های مهم را هم کاهش می‌دهد. اما با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و تشخیص نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر، کروم احتمالا در زمینه‌ی تشخیص تب‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت. البته در مورد جزییات این قابلیت هنوز اطلاعات چندان زیادی را در دست نداریم.

گوگل در چند سال گذشته بودجه‌ی هنگفتی را صرف بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی کرده است و چنین اقدامی را می‌توان در راستای سیاست‌های چندسال اخیر گوگل دانست. این کمپانی تصمیم دارد قابلیت‌های یادگیری ماشینی را با تمام سرویس‌ها و محصولات این شرکت یکپارچه کند. گوگل تلاش زیادی را صرف ارائه‌ی سرویس‌های نوآورانه کرده و حالا می‌خواهد این سرویس‌ها و محصولات را تا حد ممکن بهبود ببخشد.

منبع: Androidheadlines

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه