گسترش خرید آنلاین، نکته‌ی مثبت فناوری نوین

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امروزه پیشرفت فناوری، سرعت ارتباطات را افزایش داده است و این تاثیر در روند کار من کاملا مشهود است. به طور مثال پیش از این که فناوری‌های جدید روی کار بیایند و دنیای ارتباطات را گسترده‌تر کنند، فیلمنامه یا متن را برای ما ارسال می‌کردند اما در حال حاضر از طریق ایمیل فیلمنامه‌ فیلم‌ها را برای‌مان می‌فرستند. این اتفاق باعث شده است که هم روند کار سرعت بگیرد و هم از اتلاف انرژی و وقت و حتی کاغذ جلوگیری شود. همچنین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است که آنها می‌توانند مدارک مهم خود را از طریق آن، برای مراکزی که نیاز است، ارسال کنند و نسخه‌ای از آن را در تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود داشته باشند. این در حالی است که به حضور فیزیکی و اتلاف وقت‌تان نیاز نیست.

همه این موارد زندگی را ساده‌تر و راحت‌تر کرده‌اند و فناوری نوین در کنار معایبش، تاثیر موثری در سهولت زندگی مردم داشته است. البته که مهمترین ایراد فناوری نوین، گوشه‌نشینی و دور بودن از جمع‌های دوستانه و خانوادگی است. فناوری این امکان را به شما می‌دهد در عرض دو تا سه روز، حتی بدون آنکه از منزل خارج شوید با دوستان‌ و خانواده‌تان در ارتباط باشید.

اتفاق مثبت دیگری که در این سال‌ها افتاده است، گسترش سایت‌ها و خرید آنلاین در ایران است.

در گذشته و بدون وجود تکنولوژی‌ و امکانات موبایل‌های مدرن، شما نمی‌توانستید زمان طولانی در خانه بمانید زیرا حوصله‌تان سر می‌رفت یا مجبور می‌شدید برای انجام کاری از خانه خارج شوید! البته ما به عنوان نسل قدیمی‌تر از نظر سلامت بدنی و اجتماعی، جلوتر از نسل جدیدتر بودیم. ما اغلب در کوچه‌ها در حال بازی بودیم اما نسل امروز سرگرم بازی‌های دیجیتالی شده است و من سر کار شاهد هستم که بچه ۸ تا ۱۰ ساله موبایل دارد و از همان امکاناتی استفاده می‌کند که من در حال استفاده از آنها هستم و از این نظر قابل مقایسه با نسل ما نیستند!

شبکه‌های اجتماعی هم با وجود کاربردی بودن و مفید بودن‌شان هنوز با مشکلات فرهنگی و رفتاری کاربران همراه است. من از طریق دنیای مجازی توانستم با مخاطبین ارتباط بگیرم و نظرات و بازتاب کارهایم را پیگیری کنم و بفهمم در کارم موفق بوده‌ام یا نه؟ حتی گاهی به ارزیابی جدیدی دست پیدا کرده‌ام؛ اما پیش از همه باید استفاده از این شبکه‌های مجازی به کاربران آموزش داده شود. من در چند شبکه اجتماعی فعال هستم و شاهد رفتارهای غیر اخلاقی و غیر فرهنگی بسیاری بوده‌ام. بدتر این که افراد زیادی با شناسه مجازی در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند و مسئولیت رفتارشان را بر عهده نمی‌گیرند. از طرف دیگر وقتی در پروژه‌ای همکاری می‌کنم و سر فیلمبرداری هستم، زمان زیادی به دلیل آماده شدن نور و صحنه و هماهنگی‌ها، بیکار و در انتظار هستم. در این شرایط از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان و خانواده‌ام ارتباط برقرار کرده‌ام و یا در جریان اخبار قرار گرفته‌ام. این نکته از جمله ارزش‌های فناوری نوین است و اتفاق مثبت دیگری که در این سال‌ها افتاده است، گسترش سایت‌ها و خرید آنلاین در ایران است و این جای شکر دارد که شما بتوانید با یک کارت اعتباری و از طریق یک سایت، به راحتی خرید کنید بدون آنکه مجبور باشید برای خرید چند قلم جنس حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه