یاهو می‌خواهد بخش تجاری اینترنت‌اش را بفروشد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یاهو

پس از بررسی گزینه‌های مختلف، یاهو می‌خواهد بخش تجاری اینترنت‌اش را بفروشد.

با این تصمیم‌گیری، در واقع استراتژی «مریسا مه‌یر» (Marissa Mayer)، مدیر عامل یاهو، رد می‌شود.

یاهو دیگر تصمیم ندارد که سهام ۳۱ میلیارد دلاری‌اش در «علی‌بابا» (Alibaba) را برای تاسیس یک شرکت مستقل سرمایه‌گذاری کند. به جای آن گزینه‌های دیگری را در نظر می‌گیرد که شامل فروش هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های تجاری‌شان یعنی اینترنت می‌شود. به این ترتیب، سهام علی‌بابا به تنها منبع درآمدشان تبدیل می‌شود. سهام این شرکت در «یاهو ژاپن» هم ممکن است واگذار شود.

این تصمیم پس از تردیدات و تعلل‌های فراوان توسط هیئت رییسه‌ی این شرکت در هفته‌ی گذشته اتخاذ شد. با این تصمیم‌گیری، در واقع استراتژی «مریسا مه‌یر» (Marissa Mayer)، مدیر عامل یاهو، رد می‌شود. او در سال ۲۰۱۲ استخدام شده بود تا این شرکت اینترنتی را از بحران نجات دهد.

مه‌یر تصمیم گرفته بود که سهام ۱۵ درصدی یاهو در علی‌بابا را برای تاسیس یک شرکت اسپین‌آف (spin off) به نام «آباکو» (Aabaco) سرمایه‌گذاری کند. به این ترتیب، یاهو شرکت مادر آباکو می‌شد و در عین حال آباکو فعالیت‌های تجاری مستقل انجام می‌داد. برنامه‌ی بعدی او این بود که تمرکزش را متوجه هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های تجاری‌اش کند یعنی فروش تبلیغاتی که تقریبا به یک میلیارد کاربر در وب‌سایت و اپلیکیشن‌هایش نمایش داده می‌شوند.

اما بعضی از سرمایه‌گذاران «استاربورد» (Starboard) به دلایل مربوط به مالیات‌های سنگین برای این شرکت اسپین‌آف مخالف این تصمیم بودند. استاربورد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری در آمریکا است. استدلال آنها این بود که سازمان مالیات آمریکا مالیات‌های سنگینی بر این شرکت اسپین‌آف تحمیل خواهد کرد. خبر این مخالفت را هم شبکه‌ی خبری CNBC اعلام کرد. همین خبر باعث شد که ارزش سهم یاهو ۳ درصد افزایش یابد.

یاهو و اعضای استاربورد در این باره هیچ اظهار نظری نکردند. استاربورد اعضای هیئت رییسه‌ی یاهو را متقاعد کرده بود که بخش تجاری اینترنت یاهو را بفروشند. شرکت‌های ارتباطاتی مثل ورایزون، ممکن است به خرید یاهو علاقه نشان دهند. همین شرکت AOL، رقیب یاهو را خریداری کرده است.

تحلیلگران می‌گویند ارزش بخش تجاری اینترنت یاهو بین ۳ تا ۸ میلیارد دلار است. این شرکت از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ چهار مدیرعامل دایم داشته که هیچ‌یک نتوانستند یک استراتژی مناسب برای بهبود وضعیت شرکت برنامه‌ریزی کنند.

منبع: CNBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    سلام
    نمیدونین تخفیف میده یا خیر؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه