۲۰۰ میلیون حساب کاربری یاهو در دارک‌وب فروخته شده‌اند

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

میلیاردها کاربری که از سرویس‌های یاهو استفاده می‌کنند، باید هشیار باشند! یک هکر ادعا کرده اعتبار ۲۰۰ میلیون حساب کاربری یاهو را که در دارک‌وب (بازار سیاه اینترنت) فروخته می‌شده، دزدیده است. اعتبارهای دزدیده شده در TheRealDeal به فروش گذاشته شده که درواقع می‌توان را در حکم بازار سیاه مبادلات غیرقانونی در اینترنت شناخت. جالب اینجاست که قیمت این اعتبارها آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید گران نیست!

هکری که این حرف را زده، با نام peace_of_mind قبلا ادعا کرده بود اعتبار میلیون‌ها حساب کاربری در Tumblr و LinkedIn را به دست آورده و فروخته است.

هکری که این حرف را زده، با نام peace_of_mind قبلا ادعا کرده بود اعتبار میلیون‌ها حساب کاربری در Tumblr و LinkedIn را به دست آورده و فروخته است. او گفته دیتابیس یاهو توسط یک گروه روس به دست آمده که این گروه قبلا سایت‌هایی مثلMySpace ،LinkedIn و Tumblr را دچار نقص کرده بود. این دیتابیس انبوه در حال حاضر فروخته شده است.

یاهو این را تایید کرده که از به فروش رفتن دیتابیس دزدیده شده در دارک‌وب «آگاه» است اما در عین‌حال در مقابل این‌که آیا این اطلاعات دزدیده شده واقعی هستند یا خیر، نه راه تایید را پیش گرفته و نه راه تکذیب. در حال حاضر تیم امنیت یاهو روی این کار می‌کنند که «حقیقت را تشخیص دهند».

با این اوصاف بهتر است کاربران یاهو رمز عبور خود را تغییر دهند. خیلی بهتر است که زودتر به فکر امنیت باشید تا بعدها متاسف نشوید. احتمالا هنوز منتظرید که قیمت اطلاعات فروخته‌شده را بدانید؛ خب… به اطلاع‌تان می‌رسانیم که ۲۰۰ میلیون اعتبار حساب‌های کاربری یاهو تنها به قیمت ۳ بیت‌کوین یا به‌عبارتی ۱۸۰۰ دلار فروخته شده است.

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه