یادگیری ماشینی می‌تواند بیماران مبتلا به افسردگی را تشخیص دهد

۲ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دستگاه‌ها و داروها در چند دهه گذشته دست به دست هم دادند تا به بیماران در روند درمان کمک کنند. گرچه دستگاه‌ها در تشخیص بیماری به توانایی‌های قابل توجهی دست یافتند اما نهایتا این پزشکان بودند که این داده‌ها را برای تشخیص بیماری تفسیر می‌کردند و با آن بیماری را درمان می‌کردند. در واقع یک دستگاه می‌تواند یک توده را در ریه یک بیمار تشخیص دهد اما دستگاه نمی‌داند که این توده دقیقا چه معنایی دارد یا چه بیماری خاصی را نشان می‌دهد.

اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند در آینده ماشین‌های هوشمند و ربات‌ها به مرحله‌ای می‌رسند که از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی بتوانند تشخیص دهند که فرد دچار بیماری افسردگی هست یا نه. ایده کار این سیستم هم براساس یک کینکت است که می‌تواند زبان بدن یک فرد را تشخیص دهد و آن بخشی از حرکات که در افراد افسرده وجود دارد را شناسایی کند. در واقع از این طریق دستگاه به عصبانیت و اضطراب در افراد پی می‌برد.

این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به گفته‌های فرد و به شکل گفتن او گوش دهد و از این طریق بفهمد که آیا فرد افسرده است یا نه. سیستمی که در حال طراحی است و محققان روی آن کار می‌کنند بر روی برخی ویژگی‌های صدا مانند کیفیت صدا و مواردی از این دست کار می‌کند.

حال فکرش را بکنید همچین دستگاه هوشمندی را از طریق یک اپ درون گوشی هوشمندتان داشته باشید. آینده می‌تواند واقعا باور نکردنی باشد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه