۲۰۱۹ Roadster؛ مدل بعدی تسلا متفاوت، سریع‌تر و بزرگ‌تر است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خودروی تسلا مدل ۳ احتمالا جالب‌ترین اتومبیل الکتریکی تا دو سال دیگر است. پس از استقبال فوق‌العاد‌ی مردم از تسلا مدل ۳، به نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت روی مدل جدید خود با نام ۲۰۱۹ Roadster عرضه می‌شود که “متفاوت، سریع‌تر و بزرگ‌تر” است، کار می‌کند.
به گزارش Electrek، یکی از نمایندگان این شرکت به تازگی راجع به Roadster بعدی اطلاعاتی داده؛ البته این اطلاعات خیلی واضح نیست. «پیتر باردنفلت-هنسون» (Peter Bardenfleth-Hansen) مدیر تسلا در شمال اروپا، در یک نمایشگاه تجارت وسایل الکترونیکی در کشور سوئد گفته: “ما بسیار مشتاقیم که محصولات بیشتری تولید کنیم، بین خودمان بماند، محصول جدیدی در راه خواهد بود. ظاهر مدل بعدی کمی متفاوت خواهد بود، کمی سریع‌تر و البته‌ کمی هم بزرگتر.”
گفته‌ی هنسون با گفته‌ی ایلان ماسک مدیر عامل اجرایی و رییس هیات مدیره‌ی تسلا موتورز، کاملا مطابقت دارد. تابستان سال گذشته ماسک فاش کرد که Roadster بعدی یک حالت بسیار پرسرعت یا “Maximum Plaid” خواهد داشت که حتی از حالت Ludicrous Mode مدل‌های دیگر پرشتاب‌تر است. ۱۰۰-۰ مدل S در حالت رانندگی Ludicrous به ۲.۸ ثانیه می‌رسد.

تسلا

تسلا مدل ۳

هنوز مشخص نیست که Roadster جدید تسلا برای عرضه چه خواهد داشت. اما احتمالا مثل مدل ۳ روی پلتفرم نسل سوم خودروهای این شرکت ساخته می‌شود. شاید به نفع تسلاست که روی این پلتفرم تمرکز کند؛ چرا که از اوایل فروردین امسال تا کنون حدودا ۴۰۰.۰۰۰ نفر مدل ۳ را پیش‌خرید کرده‌اند.
به گفته‌ی Electrek برای مدل‌های قبلی Roadster، هم یک بروزرسان در نظر گرفته شده است. تسلا می‌خواهد مدل‌های “قدیمی” Roadster را به یک کیت آیرودینامیکی مجهز کند. این کیت علاوه بر کاهش مقاومت در برابر نیروی پیش‌ران، تایرهایی دارد که مقاومتِ غلتشی را کمتر می‌کند (منظور از مقاومت غلتشی اصطکاک میان لاستیک ماشین و سطح آسفالت است که هنگام غلتیدن روی آسفالت در برابر حرکت مقاومت می‌کند) و هم‌چنین شامل یک باتری با توان ۷۰ کیلووات‌ساعت است.

منبع: BRG

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه