فیس‌لیفت هوندا ریج‌لاین ۲۰۲۱ ظاهری قدرتمند را به نمایش می‌گذارد

۱۹ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نمای جلویی هوندا ریج‌لاین 2021

در حالی که مدل قبلی هوندا ریج‌لاین طراحی نرم‌تری داشت، فیس‌لیفت ۲۰۲۱ این وانت پیکاپ ظاهری قدرتمندتر را نشان می‌دهد تا به جز جاده، برای آفرود هم گزینه‌ای مناسب باشد.

زمانی که نسل دوم هوندا ریج‌لاین در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، با وجود فضای درونی راحت و ویژگی‌های هوشمندانه مانند صندوق در صندلی عقب یا گشتاور برداری چهار چرخ، ظاهر نهایی نرم و کراس‌اوور-مانند آن موجب از بین رفتن تمایل برخی خریداران شد. اما به لطف به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۱ که قسمت جلویی خودرو را با ظاهر مربع-شکل و سخت‌تر طراحی کرده است، چنین چیزی کمتر درباره‌ی آن صادق است.

با وجود آنکه برای فیس‌لیفت خودروها معمول نیست، هوندا ریج‌لاین ۲۰۲۱ در بخش جلویی از ورق فلزی کاملا جدیدی بهره می‌گیرد. جلوی شیب‌دار پیکاپ تغییر کرده و مجموعه‌ای از گلگیرها با ظاهری سخت‌تر و یک کاپوت بالاتر جایگزین آن شده است که نمای جلویی خودرو را کاملا بالا نشان می‌دهد.

جلوپنجره‌ی مشبک ایستاده و برآمدگی قابل توجه کاپوت، به پیکاپ-شکل بودن ریج‌لاین جدید کمک می‌کند. طراحان همچنین سپر جلو را با استفاده از گوشه‌های شاخص‌تر تغییر شکل داده‌اند و دریچه‌های هوای آرام را در قسمت جلو اضافه کرده‌اند تا به این وانت کمک کند هوا را کمی بهتر به درون خودرو انتقال دهد.

قابلیت‌های آفرود هوندا ریج‌لاین 2021
چراغ‌های هوندا ریج‌لاین 2021
طراحی داخلی هوندا ریج‌لاین 2021
ویژگی‌های داشبورد هوندا ریج‌لاین 2021

به جز قسمت جلویی بلندتر، در نمای جانبی خودرو تغییر چندانی دیده نمی‌شود. هوندا ریج‌لاین ۲۰۲۱ در عقب هم اگرچه دارای چند شکاف و دو خروجی اگزوز است، اما ظاهر تقریبا یکسانی با مدل‌های قبلی دارد. هوندا با انجام تحقیقات بازار نشان می‌دهد که صاحبان پیکاپ تمایل دارند لوله‌های اگزوز خودروی آن‌ها نمایان باشد، بنابراین در مدل ۲۰۲۱ اگزوز پنهان شده در خروجی برداشته شده است.

در داخل خودرو هم تغییراتی دیده می‌شود. هوندا فیس‌لیفت ۲۰۲۱ را به جدیدترین سیستم سرگرمی-اطلاع‌رسانی خود همراه با دکمه‌ی فیزیکی کنترل صدا و امکانات داشبورد با رنگ‌های متمایز مجهز کرده است.

به‌روزرسانی بیشتر ریج‌لاین ۲۰۲۱ یک سبک جدید «توسعه‌ی عملکرد هوندا» (HPD) است که یکی از چهار گزینه‌ی پس‌تولید برای این پیکاپ محسوب می‌شود. در مجموعه‌ی HPD یک جلوپنجره‌ی مشبک با بافت گسترده‌ی V-شکل، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از برچسب‌ها و نشان‌ها، و چرخ‌های چشم‌نواز برنزی موجود است.

این مجموعه همچنین شامل افزونه‌های منحنی و سخت چرخ‌ها با لبه‌های مورب است که به زاویه‌دارتر و محکم‌تر بودن محل استقرار چرخ کمک می‌کند. سه مجموعه‌ی دیگر پس‌تولید با نام‌های یوتیلیتی (Utility)، فانکشن (Function)، و فانکشن پلاس (+Function) شناخته می‌شود و همه‌ی این چهار مجموعه در هر تیپ ریج‌لاین دردسترس خواهد بود.

هوندا ریج‌لاینر 2021

نمای عقب هوندا ریج‌لاین ۲۰۲۱
Credit: Honda

ریج‌لاین جدید همچنین شکل قبلی صندوق عقب خود را حفظ کرده است و با جمع شدن صندلی عقب هم به بالا و پایین امکان تغییر دلخواه فضای داخلی را فراهم می‌کند تا برای بارهای با شکل‌های گوناگون بهینه باشد و فضای درونی بزرگی را شکل دهد.

به گفته‌ی هوندا در مدل فیس‌لیفت ریج‌لاین، راحتی در جاده و قابلیت آفرود یکسان است و بنابراین احتمالا می‌توان انتظار داشت که در بزرگراه به‌راحتی کند حرکت کند و جاده‌های سخت را به ویژه با دیفرانسیل چهار چرخ انتخابی، ب‌آسانی بپیماید.

قیمت این پیکاپ که اوایل سال آینده در بازار عرضه می‌شود، هنوز مشخص نشده است.

عکس کاور: نمای جلویی هوندا ریج‌لاین ۲۰۲۱

Credit: Honda

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه