نیسان از کابین داخلی ارتقا یافته‌ی قشقایی ۲۰۲۱ با ظرفیت بیشتر رونمایی کرد

۱۸ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
داشبورد نیسان قشقایی 2021

درحالی که طبق تصاویر لو رفته در ظاهر نیسان قشقایی ۲۰۲۱ (Nissan Qashqai 2021) تغییرات جدیدی را شاهد هستیم، این خودروساز به طور رسمی از ویژگی‌های توسعه‌یافته‌ی کابین داخلی خودروی محبوب خود هم رونمایی کرده است.

کراس‌اوور کامپکت نیسان که از سال ۲۰۱۳ تولید آن آغاز شده و نام یکی از بزرگترین ایل‌های ایرانی را همراه خود دارد حالا آماده‌ی ورود به سومین نسل خود است و این شرکت تصاویر تازه‌ای از کابین داخلی نیسان قشقایی منتشر کرده که ظاهری اصلاح شده را برای مدل ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

قشقایی جدید دارای یک خوشه ابزار (صفحه کیلومترشمار) تمام دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی بسیار قابل تنظیم است که در کنار یک نمایشگر ۱۰٫۸ اینچی داشبورد ارائه می‌شود. به گفته‌ی نیسان این بزرگترین نمایشگر فرانما (HUD) در این بخش است و اطلاعات مختلفی را روی شیشه‌ی جلو در خط دید راننده نمایش می‌دهد.

خوشه ابزار نیسان قشقایی 2021
نمایشگر سیستم سرگرمی و کنترل نیسان قشقایی 2021

مهم‌ترین تغییر در صفحه‌ی داشبورد، یک نمایشگر جدید ۹ اینچی است که در بالای کنسول مرکزی قرار دارد. این نمایشگر از اندروید اتو (Android Auto) و کارپلی اپل (Apple CarPlay) هم پشتیبانی می‌کند که مورد دوم به صورت بی‌سیم کار می‌کند. قشقایی در نسخه‌ی گران‌تر از یک سیستم صوتی بوز (Bose) با ۱۰ بلندگو، یک ساب‌ووفر نصب شده در قسمت بار برای داشتن باس اضافی بهره می‌برد.

فهرست سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید نیسان قشقایی با شارژ بی‌سیم، درگاه‌های USB جلو و عقب با پشتیبانی از USB-C، همراه با آمازون الکسا و گزارش‌های سلامت خودرو گسترده‌تر می‌شود. یک برنامه‌ی تلفن همراه «نیسان‌کانکت» (NissanConnect) هم برای استفاده از راه دور و فعال کردن بوق و چراغ‌ها و همچنین باز و بسته کردن قفل درها و هشدارهای از پیش تعیین‌شده برای سرعت، زمان و منطقه وجود دارد.

دسته دنده‌ی نیسان قشقایی 2021

دسته دنده‌ی نیسان قشقایی ۲۰۲۱

جدای از فناوری‌های ارائه شده، نیسان قشقایی ۲۰۲۱ دارای یک کابین جادارتر است که احتمالا به دلیل فاصله گرفتن بیشتر از نیسان جوک (Juke) طراحی شده است. مسافران صندلی عقب ۲۸ میلی‌متر فضای جلوی پای بیشتری دارند که اکنون ۶۰۸ میلی‌متر است، در حالی که فضای سر هم در جلو و هم در عقب ۱۵ میلی‌متر افزایش یافته است. این کراس‌اوور جمع‌وجور اکنون ۳۵ میلی‌متر طویل‌تر، ۳۲ میلی‌متر پهن‌تر و ۲۵ میلی‌متر بلندتر از مدل قبلی است و فاصله‌ی دو محور آن هم ۲۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده است.

یکی از نکات برجسته‌ی کابین داخلی نیسان قشقایی ۲۰۲۱ تودوزی جدید چرمی ناپا (Nappa) است که به ظرافت تولید می‌شود و ساخت آن بیش از ۲۵ روز طول می‌کشد و بیش از یک ساعت طول می‌کشد تا الگوی سه‌بعدی الماس‌مانند بر روی آن ثبت شود. تیپ‌های برتر این خودرو دارای ماساژ صندلی‌های جلو با سه تنظیم قابل انتخاب خواهند بود، در حالی که اهرم دنده‌ی کوچکتری هم با گذر به فناوری تعویض دنده‌ی الکتریکی (Shift-By-Wire) امکان‌پذیر شده است. مدل چهار چرخ متحرک (۴WD) این خودرو همچنین یک انتخابگر حالت رانندگی با طراحی سیاه و سفید پیانو شکل دارد.

سیستم صوتی بوز در نیسان قشقایی 2021
پوشش صندلی‌های نیسان قشقایی 2021
پوشش کابین داخلی نیسان قشقایی 2021
کنسول میانی نیسان قشقایی 2021

بزرگتر شدن اندازه‌ی کابین نیسان قشقایی ۲۰۲۱ در بخش‌های دیگر خودرو هم خود را نشان می‌دهد زیرا ظرفیت بار ۷۴ لیتر افزایش یافته و همچنین موجب کاهش ۲۰ میلی‌متری کف بخش بار و تغییر سیستم تعلیق عقب شده است. صندوق عقب این شاسی‌بلند هم‌اکنون دارای یک سوکت برق ۱۲ ولت است و برای روشنایی بیشتر در طول شب چراغ‌هایی در هر دو طرف قرار دارد.

خوشه ابزار نیسان قشقایی 2021

خوشه ابزار نیسان قشقایی ۲۰۲۱

با اقدامات ژاپن برای سمت کربن‌خنثی شدن و محدود کردن خودروهای سوخت فسیلی، قشقایی سال آینده بدون موتور دیزلی و با یک موتور بنزینی ۱٫۳ لیتری توربوشارژر هیبریدی خفیف که قدرتی برابر با ۱۳۸ اسب بخار برای مدل جعبه‌دنده‌ی دستی دارد، به فروش می‌رسد. در مدل جعبه‌دنده‌ی متغیر پیوسته (CVT) قدرت موتور به ۱۵۵ اسب بخار افزایش می‌یابد و همچنین می‌توان حالت تمام چرخ متحرک را انتخاب کرد.

در نهایت، انتظار می‌رود که یک موتور هیبریدی ای‌پاور (e-Power) با ۱۸۸ اسب بخار عرضه شود که از موتور احتراقی به عنوان یک ژنراتور برای تغذیه‌ی باتری استفاده می‌کند. جالب اینجاست که تولید نسخه‌ی اسپورت قشقایی ۲۰۲۱ هم تحت برند «نیسمو» (Nismo) توسط نیسان منتفی نیست.

عکس‌ها: جزئیات کابین داخلی نیسان قشقایی ۲۰۲۱

Credit: Nissan

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه