هیوندای آیونیک ۵ خودروی سال جهان شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هیوندای آیونیک 5

در نمایشگاه خودروی نیویورک، هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ برنده‌ی خودروی سال جهان شد. این خودروی کراس‌اوور الکتریکی همچنین دو جایزه‌ی دیگر را هم از آن خود کرده است.

دیگر برندگان جوایز امسال هم مرسدس بنز EQS و آئودی T-Tron GT بودند و بدین ترتیب آیونیک ۵ هم‌تراز با خودروهای نسبتا لوکس قرار می‌گیرد. هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 از زمان عرضه، نظر منتقدان و خریداران را به خود جلب کرده‌اند و اکنون جوایز دریافتی تأییدی بر این موضوع است.

آیونیک ۵ خودروی خوبی است؟

«هیوندای آیونیک ۵» (Hyundai Ioniq 5) از نظر الکتریکی بودن، کار بزرگی را انجام می‌دهد. این خودرو توانایی تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و طبق استاندارد سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، برد تخمینی ۴۸۸ کیلومتر را ارائه می‌دهد. این اعداد کراس‌اوور هیوندای را به سطحی بالاتری از کاربردی بودن تنها ارتقا می‌دهند. علاوه بر این، خودروی آیونیک ۵ می‌تواند به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز شود که در این صورت برای شرایط آب‌وهوای زمستانی هندلینگ بهتری خواهد داشت و رانندگی جذاب‌تری را ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این هیوندای الکتریکی می‌توان به قابلیت شارژ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۲۰ دقیقه هنگام استفاده از شارژ فوق سریع اشاره کرد. با شارژ سطح ۲، آیونیک ۵ می‌تواند در کمتر از ۷ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود و بنابراین شاسی‌بلند کامپکت برقی خود را می‌توانید تنها در یک شب کاملا شارژ کنید.

جوایز آیونیک ۵

به گزارش فوربس، تازه‌ترین جایزه‌ی آیونیک ۵ مربوط به «جایزه‌ی جهانی خودرو» (World Car Awards) است. در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شد که آیونیک ۵ جایزه‌ی خودروی سال جهان را از آن خود کرده است. جوایز دیگر شامل خودروی الکتریکی سال جهان و طراحی خودروی سال جهان بود.

هیوندای آیونیک 5

این جوایز بازتابی از تعهد هیوندای به ساخت مدل‌های الکتریکی کاربردی و مطلوب برای رانندگی است اما چنین خودرویی هزینه‌ی خودش را هم دارد. سه تیپ آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ دردسترس است. تیپ پایه SE دارای هزینه‌ی اولیه‌ی ۴۳ هزار و ۶۵۰ دلار است و برای تیپ برجسته‌ی «لیمیتید» (Limited) انتظار می‌رود قیمت کمی بیش از ۵۰ هزار دلار باشد. اما در کنار این قیمت‌ها هیوندای آیونیک ۵ با توجه به الکتریکی بودن از برخی تخفیف‌های مالیاتی هم برخوردار می‌شود که هزینه‌ی اولیه را کاهش خواهد داد.

ارزش خرید

اگر هم‌اکنون در حال خرید یک کراس‌اوور الکتریکی تازه هستید، آیونیک ۵ گزینه‌ی مناسبی است. این خودرو می‌تواند به‌خوبی با چندین ویژگی مختلف تجهیز شود و شما پشت فرمان وسیله‌ای خواهید بود که خودروی سال جهان محسوب می‌شود.

اما از سویی شاید اکنون خرید این خودرو کمی دشوار باشد. هیوندای از مشکلات زنجیره‌ی تأمین که تأثیر زیادی بر فروش خودروهای مدرن گذاشته، مصون نمانده است. پیدا کردن آیونیک ۵ جدید در یک نمایندگی ممکن است به سادگی بازدید از فروشگاه هیوندای نباشد. بنابراین شاید نیاز باشد برای تجربه‌ی این کراس‌اوور الکتریکی منتظر بمانید.

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ دارای طراحی منحصربه‌فرد و در عین حال کاربردی است و که بهای آن مانند برخی دیگر از خودروهای الکتریکی از ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود، اما گزینه‌ای شاخص در میان آن‌ها محسوب می‌شود.

عکس‌ها: هیوندای آیونیک ۵
Credit: Hyudai

منبع: Motor Biscuit

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه