رندر نسخه‌ی تولیدی کانسپت BMW XM 2023 ظاهر خشن آن را نشان می‌دهد

۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
رندر BMW XM 2023

پس از عکس‌های لو رفته از BMW XM نسخه‌ی ۲۰۲۳ هنگام آزمایش در خیابان، اکنون رندرهای جدید طراحی خشن آن را تأیید می‌کند.

سال گذشته بود که بی‌ام‌و از کانسپت تازه‌ی خود BMW XM رونمایی کرد. این خودروی پلاگین هیبریدی با وزن حدود ۲۷۰۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی BMW محسوب می‌شود که تا کنون ساخته شده است و از نظر طراحی هم یکی از بحث‌برانگیزترین‌ها خواهد بود.

ظاهرا اواخر سال ۲۰۲۲ شاهد تولید این خودروی لوکس و گران خواهیم بود، اما تصاویر جاسوسی اخیر از نمونه‌ی اولیه‌ی آن با وجود پوشش، تا حد زیادی نمای بیرونی خشن و وحشی را نشان داده است.

عکس‌های جاسوسی اکنون به عنوان مبنایی برای یک رندر دقیق اما هنوز غیر رسمی از BMW XM 2023 استفاده شده است. نباید انتظار نداشته باشیم که مدل جاده‌ای در مقایسه با کانسپت همنام سال گذشته، تغییرات قابل توجهی کرده باشد.

جلوپنجره‌های بزرگ (یا شاید بتوانیم آن‌ها را سوراخ بینی بنامیم؟) عملا دست‌نخورده باقی خواهند ماند و همینطور چراغ جلوی غیرعادی که قبلا در سری ۷ جدید، i7 و فیس‌لیفت X7 مشاهده شده بود، همچنان دیده می‌شوند.

رندر BMW XM 2023

این SUV بسیار بزرگ روی چرخ‌های ۲۳ اینچی سوار می‌شود که بزرگ‌ترین چرخ‌هایی هستند که تا کنون توسط یک BMW برای یک خودروی خیابانی استفاده شده است. طراحی آن‌ها از طرح مفهومی «ایکس‌ام» (XM) الهام گرفته شده است و قابی به رتک سیاه براق قرار می‌گیرند. از نمای کناری، XM واقعا اسپرت به‌نظر می‌رسد و اندکی شباهت‌هایی با «لامبورگینی اوروس» (Lamborghini Urus) هم دارد.

حتی در پیکربندی پایه که در زمان عرضه دردسترس خواهد بود، XM تبدیل به قدرتمندترین BMW تولیدی خواهد شد. مدل پایه، اگر بتوانیم این نام را روی آن بگذاریم، تنها به ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور بسنده می‌کند، در حالی که نسخه‌ی «کامپتیشن» (Competition) یا «رقابتی» که اواخر سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود، دارای ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

مطمئنا XM چیزی که علاقه‌مندان به خودرو در سال ۲۰۲۲ و پنجاهمین سالگرد تأسیس بخش M امیدوار بودند، نخواهد بود. اما با دیدن نیمه‌ی پر لیوان، شایعات جذابی درباره‌ی یک خودروی ویژه مبتنی بر M4 CSL با جعبه دنده‌ی دستی، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و استایل رترو برگرفته از کانسپت «هومیج ۲۰۱۵» (Hommage 2015) به گوش می‌رسد. این خودرو که تنها ۵۰ مدل از آن تولید خواهد شد، طبق گزارش‌ها «سی‌اس‌ال ۳.۰» (۳.۰ CSL) نامیده می‌شود و بیش از ۷۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

عکس‌ها: رندر BMW XM 2023
Credit: Kolesa.ru

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه