سدان پرچم‌دار و کاملا متحول شده‌ی هیوندای آزرا ۲۰۲۳ رونمایی شد

۲۸ مهر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هیوندای گرنجور 2023

هیوندای از نسل تازه و کاملا تغییر یافته‌ی سدان پرچم‌دار خود یعنی «گرنجور» (آزرا) برای عرضه در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

نسل هفتم سدان بزرگ و پرچم‌دار هیوندای «گرنجور» (Grandeur) این بار با طراحی کاملا متفاوت نسبت به نسل قبلی خود، معرفی شده است. اگر این نام برایتان آشنا نیست خوب است بدانید که این خودرو در برخی بازارها مانند ایران و آمریکا با نام «آزرا» (Azera) به فروش می‌رسید. تا زمانی که هیوندای در سال ۲۰۱۷ تصمیم به توقف این نام گرفت و در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفت آن را عرضه کرد و اما اکنون، مدل کاملا تازه‌ای را معرفی کرده است.

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور 2023

طبق روند همیشگی برندهای هیوندای، کیا و جنسیس، در این معرفی مقدماتی هیچ جزئیاتی از مشخصات فنی دردسترس نیست. معدود تصاویر رسمی ارائه شده، هیوندای آزرا ۲۰۲۳ را با طراحی بیرونی جسورانه و نمای جلوی شبیه به مینی‌ون آینده‌نگرانه‌ی «استاریا» (Staria) نشان می‌دهند. یک نوار نورانی LED در سراسر عرض جلو کشیده شده است و پایین‌تر از آن چراغ‌های جلو به‌صورت یک خوشه‌ی جداگانه روی سپر و اطراف جلوپنجره‌ی بزرگ آن قرار گرفته‌اند.

در نمای جانبی دستگیره‌ی درها هنگام استفاده نشدن، هم‌سطح بدنه باقی می‌مانند و شیشه‌ی یک‌چهارم هم به‌عنوان یک نشانه‌ی بصری یادآور گرنجور اصلی در سال ۱۹۸۶ است.

درهای عقب بلند به‌خوبی گویای آن است که گرنجور جدید برای داشتن فضای پای عقب بیشتر، فاصله‌ی محوری را افزایش داده است. نسل قبلی این خودرو دارای فاصله‌ی بین محورهای ۲۸۸۵ میلی‌متر و طول کلی ۴۹۹۰ میلی‌متر بود اما اکنون احتمالا از نظر اندازه بین جنسیس G80 و G90 جای گرفته است.

هیوندای گرانجور 2023
هیوندای گرنجور 2023

طراحی تمیز و مینمال به‌کار رفته، در پشت خودرو هم ادامه دارد و همانند نمای جلو، یک نوار نوری سراسر عرض را پوشش می‌دهد. روی در صندوق عقب با انحنای ملایم، دوربین دید عقب و حروف برجسته‌ی Grandeur دیده می‌شود.

برای حفظ ظاهر تمیز و یکپارچه‌ی خودرو، هیوندای نوک اگزوز را زیر سپر پنهان کرده است سنسورهای پارک هم در طراحی دیده نمی‌شوند. البته این یک تصویر واقعی نیست، بنابراین در نسخه‌ی واقعی حسگرها احتمالا در نوار مشکی براقی که کل خودرو را دربر گرفته، جای می‌گیرند.

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور 2023

در مورد فضای داخلی هم این خودرو تغییرات زیادی نسبت به نسل پیش از خود دارد. بالای داشبورد نمایشگر دوگانه برای خوشه ابزار و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی قرار گرفته و یک صفحه نمایش سوم هم در قسمت پایینی کنسول مرکزی نصب شده که تنظیمات تهویه مطبوع در آن گنجانده شده است.

کنترل تنظیمات برای سرنشینان عقب هم در کنسول بین صندلی‌ها جای گرفته است. همچنین به‌نظر می‌رسد هیوندای در طراحی فرمان این نسل جدید از اولین گرنجور الهام گرفته باشد.

نورپردازی محیطی روی درها به کابین فضایی دنج می‌بخشد و جنس روکش صندلی‌ها هم چیزی است که هیوندای آن را چرم ناپا اکو توصیف می‌کند و در برخی قسمت‌ها با چرم بهداشتی و ضد باکتری ترکیب شده است.

هیوندای گرنجور 2023
هیوندای گرنجور 2023

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه داخل کابین می‌توان به کنترل‌های صوتی مجزا، سانروف دو جداره و صندلی‌های جلوی الکتریکی با تکیه‌گاه‌های متفاوت برای سر اشاره کرد.

جزئیات کامل این خودرو باید در هفته‌های آینده و پیش از عرضه به بازار که احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۳ خواهد بود، مشخص شود.

عکس‌ها: هیوندای گرنجور ۲۰۲۳
Credit: Hyundai

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه