محصولات برنده و بازنده‌ی گوگل در سال ۲۰۲۳

۶ دی ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوگل 2023

در سال ۲۰۲۳ گوگل توجه بیشتری به محصولات سخت‌افزاری خود نشان داد و مثلا می‌توانیم به عرضه‌ی اولین گوشی تاشو گوگل اشاره کنیم که بین رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب در کنار محصولات برنده‌ی گوگل، به محصولات بازنده‌ی این شرکت در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

هندزفری بلوتوثی گوگل  مدل Pixel Buds A Series

برندگان: سری پیکسل ۸

سری پیکسل ۸ بدون شک بهترین پرچم‌داران گوگل تا به امروز هستند. هر دو گوشی با ارتقاهای جذابی مانند روشن‌تر شدن نمایشگر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر روبرو شده‌اند. از سوی دیگر باید به بهره‌گیری از چیپست جدید تنسور G3 و دوربین اولترا واید تازه‌نفس هم اشاره کنیم. البته این دو گوشی با وجود اینکه از باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد، اما از نظر عمر باتری همچنان ضعیف‌تر از پرچم‌دارهای سامسونگ و اپل هستند.

گوگل 2023

پیکسل ۸ بالاخره با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی راهی بازار شده و پیکسل ۸ پرو از سنسور تشخیص دما بهره می‌برد که چندان کاربردی نیست. اما در این میان، دو ویژگی مهم گوشی‌های پیکسل ۸ مثل همیشه دوربین‌ها و نرم‌افزار آن‌ها است. سال‌هاست گوشی‌های پیکسل با دوربین‌های فوق‌العاده‌ای راهی بازار می‌شوند و امسال به غیر از بهبود دوربین اولترا واید، با قابلیت‌های نرم‌افزاری جذاب‌تری روبرو هستیم. گوگل همچنین توجه بیشتری به هوش مصنوعی نشان داده و مثلا می‌توانیم به قابلیت تبدیل متن به تصویر برای تصاویر پس‌زمینه گوشی اشاره کنیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم هر دو گوشی، پشتیبانی نرم‌افزاری ۷ ساله است که این یعنی کاربران می‌توانند تا سال‌ها از گوشی‌های پیکسل ۸ بهره ببرند. در هر صورت بدون شک سری پیکسل ۸ از جذاب‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند و امیدواریم گوگل در سال ۲۰۲۴ گوشی‌های خود را به طور گسترده‌تری راهی بازارهای جهانی کند.

برنده: پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طولانی‌تر

گوگل 2023

یکی از روش‌هایی که شرکت‌ها برای جذاب‌تر کردن گوشی‌های خود به کار می‌گیرند، افزایش زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از آن‌ها است. به طور مشخص، این دو گوشی به مدت ۷ سال از پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل بهره‌مند خواهند شد. این یعنی تا سال ۲۰۳۰، نسخه‌های جدید اندروید برای هر دو گوشی ارائه می‌شود. با این اقدام گوگل، امیدواریم باقی شرکت‌ها هم محدوده‌ی زمانی پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های خود را افزایش دهند. البته گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل این مزیت را نخواهند داشت زیرا از چیپست‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

همچنین گوگل وعده داده که تا ۷ سال دیگر، قطعات سخت‌افزاری جانبی را برای این دو گوشی ارائه خواهد داد. بنابراین کاربرانی که سال‌های زیادی از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت سری پیکسل ۸ را بخرند.

بازنده: چیپست تنسور G3

با وجود تلاش‌های زیاد گوگل برای بهبود کیفیت تراشه‌های اختصاصی خود، این تراشه‌ها نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارند. با وجود اینکه تنسور G3 جدیدترین تراشه موبایل گوگل محسوب می‌شود، اما نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه شده در سال گذشته، توان سخت‌افزاری کمتری دارد. همچنین در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، تفاوت عملکردی آن بسیار چشم‌گیر است.

گوگل 2023

بنابراین می‌توان گفت که تنسور G3، مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های سری پیکسل ۸ به حساب می‌آید و از نظر پایداری عملکرد هم اصلا عملکرد خوبی ندارد. امیدواریم گوگل از این ضعف‌ها درس بگیرد و تنسور G4 را با امکانات و توان پردازشی بسیار بهتری راهی بازار کند.

برنده: پیکسل فولد

بعد از سال‌ها انتظار، گوگل بالاخره در سال ۲۰۲۳ از گوشی تاشو پیکسل فولد رونمایی کرد. این گوشی نه‌تنها تعهد جدی گوگل را در قبال گوشی‌های تاشو ثابت می‌کند، بلکه از سوی دیگر نشان می‌دهد مدیران این شرکت برای گوشی‌های تاشو چه ایده‌هایی در ذهن دارند.

پیکسل فولد یکی از زیباترین گوشی‌های تاشو عرضه شده در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود و نمایشگر ۵.۸ اینچی بیرونی آن فضای کافی برای انجام کارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افرادی هم که به دنبال بهره‌گیری از قابلیت‌های مبتنی بر مولتی‌تسکینگ هستند، می‌توانند سراغ نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی بروند. با وجود اینکه کیفیت دوربین‌های اصلی در حد پیکسل ۸ پرو نیست، اما در هر صورت نمی‌توانیم کیفیت بالای دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو را کتمان کنیم. از سوی دیگر، مثل تمام گوشی‌های پیکسل، تجربه نرم‌افزاری خیلی خوبی ارائه می‌کند و به سرعت آپدیت‌های بعدی اندروید را دریافت خواهد کرد.

پیکسل فولد از چیپست قدیمی تنسور G2 استفاده می‌کند و قیمت بسیار بالای آن هم از دیگر نقاط ضعف این گوشی تاشو به شمار می‌رود. اما در هر صورت به عنوان نسل اول گوشی تاشو گوگل، بدون شک محصول بسیار جذابی است.

بازنده: وضعیت شارژ پیکسل واچ ۲

پیکسل واچ ۲ به لطف استفاده از چیپست بهتر و شارژدهی بالاتر، نسبت به نسل قبلی ارتقای قابل توجهی است اما گوگل تصمیم گرفته از یک راهکار شارژ کاملا جدید برای این ساعت استفاده کند که با این کار، شارژرهای قدیمی قابل استفاده نیستند. در عوض گوگل برای این ساعت از شارژری استفاده کرده که به غیر از این ساعت، فقط تعدادی از ساعت‌های فیت‌بیت از آن استفاده می‌کنند. استفاده از شارژرهای اختصاصی برای ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند پدیده عجیبی نیست اما اکثر مدل‌ها از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi هم پشتیبانی می‌کنند. در هر صورت این تصمیم عجیب گوگل باعث شده پیکسل واچ ۲ را در بین بازنده‌های این شرکت در سال ۲۰۲۳ قرار دهیم.

دستیار صوتی گوگل مدل Nest mini 2nd Gen

منبع: GSMArena

راهنمای خرید گوشی موبایل
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه