مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009 با ۵۳۶ اسب بخار قدرت رونمایی شد

۱۲ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009

اگر نام برند Zeekr برایتان آشنا نیست، باید اشاره کنیم که این شرکت یک برند فعال زیر‌مجموعه‌ی جیلی بوده که سال گذشته تاسیس شد و به صورت جداگانه از ولوو که شریک جیلی به شمار می‌آید، در حال فعالیت است. این شرکت پس از معرفی خودروی استیشن ۰۰۱، اکنون از مینی‌ون  لوکس برقی Zeekr 009 با طراحی عضلانی رونمایی کرده است. خودروی Zeekr 009 علی‌رغم اینکه فاقد پیشرانه‌ی درون‌سوز بوده و نیازی به خنک‌سازی ندارد، یک جلوپنجره بزرگ مصنوعی موسوم به اسپرینگ لایت در بخش جلویی آن دیده می‌شود که از ۱۵۴ LED قابل برنامه‌ریزی جهت روشنایی تشکیل شده است.

علاوه بر این، دو چراغ LED عمودی در نقش دی‌لایت و چراغ‌های اصلی در بالای سپر جلو، به ایفای نقش در این مینی‌ون جیلی می‌پردازند. Zeekr 009 با توجه به طول ۵,۲۰۹ میلی‌متری، عرض ۲,۰۲۴ میلی‌متری و ارتفاع ۱,۸۶۷ میلی‌متری خود، یک خودروی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور نیز ۳,۲۰۵ میلی‌متر بوده که این اندازه‌ موجب شده این خودرو کابینی بسیار بزرگ مجهز به سه ردیف صندلی دوتایی باشد. همچنین علاقه مندان می‌توانند نسخه آپشنال و گران قیمت‌تر Zeekr 009 را با دو ردیف صندلی دوتایی سفارش دهند.

مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009

اگرچه مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009 از طراحی جعبه شکل بهره می‌برد، اما ضریب مقاومت هوای ۰.۲۹ دارد که برای این خودرو بسیار مناسب به شمار می‌رود. باید اشاره کنیم که این ضریب درگ به لطف شیشه جلوی آیرودینامیک این خودرو که بزرگ‌ترین شیشه جلو در این سگمنت بوده به دست آمده است. Zeekr 009 با وزن ۲۸۳۰ کیلوگرم (۶۲۳۹ پوند)، یکی از سنگین‌ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار خواهد بود، اما علی‌رغم این سنگینی سرعت بسیار بالایی دارد. مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009 با وجود این ابعاد بزرگ و وزن سنگین می‌تواند طی ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

قدرت این ون الکتریکی از دو پیشرانه‌ی برقی تأمین می‌شود که در مجموع قادر است ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند. خودروی جدید شرکت جیلی از پلتفرم Sustainable Experience Architecture ماژولار جیلی موسوم به SEA، که تاکنون خودروهای برقی زیادی از جمله اسمارت نامبر ۱، پل استار ۳ و لوتوس التره براساس آن توسعه یافته‌اند، بهره می‌برد. یک وسیله‌نقلیه بزرگ و سنگین به یک باتری بزرگ نیز برای حرکت نیاز دارد. در همین راستا، Zeekr برای این خودرو از پک باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی لیتیوم نیکل منگنز کوبالت که توسط کمپانی بزرگ CATL توسعه یافته استفاده کرده است.

پک باتری یک خودرو با یک‌بار شارژ قادر است مسافتی معادل ۸۲۲ کیلومتر البته تحت سیکل تست CLTC چین را طی کند. این خودرو علاوه بر قدرت و عملکرد بسیار خوبی که به مشریان ارائه می‌دهد، چند ویژگی خوب دیگر نیز دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تعلیق بادی برای رسیدن به سواری نرم و همچنین ساختار آلومینیومی یک تکه دایکاست آن اشاره کنیم. این ساختار بسیار بزرگ ۱,۴۰۰ میلی‌متر طول و ۱,۶۰۰ میلی‌تر عرض دارد و در پشت این مینی‌ون تعبیه شده است.

کابین این خودروی جدید جیلی نسبت به ظاهر بیرونی آن بسیار معمولی‌تر به نظر می‌رسد، اما با این حال امکانات بسیار جالبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نمایشگر بسیار بزرگ ۱۵.۶ اینچی روی سقف این خودرو نصب شده و هر شش صندلی قابلیت تشخیص صدا دارند. یک میز با مساحت ۵۸۵ سانتی‌متر مربع، سیستم ارتباطی داخل خودرو، ماساژور صندلی‌ها و تودوزی چرمی ناپا از جمله دیگر قابلیت‌های کابین مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009 به شمار می‌روند. همچنین بر اساس تصاویری که پیش‌تر از کابین این خودرو منتشر شده، روکش چرم سفید برای صندلی‌ها و فضای کم ردیف سوم این مینی‌ون به چشم می‌خورد.

مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009

زیکر ادعا کرده که مینی‌ون ۰۰۹ امن‌ترین ون در بازار جهانی بوده و از ۳۰ سیستم کمکی راننده به صورت استاندارد بهره می‌برد. این خودرو برقی همچنین دارای ۱۲ رادار کوتاه برد اولتراسونیک، یک رادار با طول موج بسیار بلند، چهار دوربین ۲ مگاپیکسلی دید اطراف و هفت دوربین هشت مگاپیکسلی HD است. مینی‌ون لوکس برقی Zeekr 009 دارای اسپویلر عقب کوچک و چراغ‌های پشتی بسیار جذابی است که با نواری نورانی به هم متصل شده‌اند. خط شانه مشخص و ستون‌های مشکی نیز موجب شده این خودرو از ظاهری شبیه به سقف شناور بهره ببرد.

آن طور که گفته شده، Zeekr 009 با ظاهری بسیار جذاب قرار است سال آینده در چین به فروش برسد که البته در این رابطه باید منتظر اعلام رسمی شرکت جیلی باشیم.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. احسان

    سلام، این که اخبار رو پوشش میدین خوبه، اما این که ما ایرانی ها فقط همیشه باید بیننده باشیم و این چیزها رو فقط باید توی اخبار و . . . ببینیم نه! (واقعا جای تاسف داره که توی ایران به دنیا اومدیم)

    1. محسنی

      بستگی داره به کی رای دادی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه