شورولت ترکس ۲۰۲۴ با قیمت ۲۲ هزار دلار روانه‌ی بازار می‌شود

۱۱ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شورولت ترکس 2024

شورولت ترکس ۲۰۲۴ به عنوان یک کراس اوور کاملاً بازطراحی شده به علاقه مندان معرفی شد. این خودروی جدید تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده و با ابعادی بزرگ‌تر، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و چهره‌ای خشن‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این مدل جدید بهار سال ۲۰۲۳ برای تحویل به خریداران روانه‌ی نمایندگی‌های شورولت خواهد شد و علاقه مندان نیز برای خرید این کراس اوور باید قیمت ۲۱۴۹۵ دلاری آن را بپردازند که به این مبلغ هزینه‌ی ارسال به مقصد ۱۰۹۵ دلاری نیز اضافه می‌شود.

شورولت ترکس ۲۰۲۴ از زبان طراحی بلیزر نسل جدید بهره می‌برد. دی‌لایت‌های LED این کراس اوور به شکل بسیار باریکی طراحی شده‌اند و در سرتاسر لبه کاپوت این خودرو امتداد یافته‌اند. همچنین باید به جلو پنجره‌ی ذوزنقه‌ای شکل بزرگ این خودرو در قسمت پایینی اشاره کنیم که جلوه‌ی بسیار زیبایی به این خودروی جدید بخشیده است. ترکس ۲۰۲۴ همانند خودروهای جدید امروزی مجهز به چراغ‌های دوتایی بوده که در بالاترین قسمت آن، دی‌لایت LED و در بخش پایین‌تر و درون سپر چراغ‌های اصلی جای خوش کرده‌اند.

شورولت ترکس 2024

تغییرات ظاهری این محصول جدید خودروساز آمریکایی به همین جا ختم نمی‌شود و در همین راستا می‌توان به روکش‌های پلاستیکی بدنه، سر اگزوز مخفی و چراغ‌های C شکل عقب اشاره کرد. شورولت ترکس ۲۰۲۴ در پنج تریم مختلف شامل LS ،۱RS، LT ،۲RS و اکتیو روانه‌ی بازار جهانی می‌شود. در تریم RS شاهد جلو پنجره‌ای خاص‌تر و جلوه‌های بصری متفاوتی در بدنه‌ی خودرو هستیم. تریم ACTIV که لوکس‌ترین تریم این کراس اوور به شمار می‌رود با بهره‌گیری از روکش تیتانیوم-کروم جذابیت خاصی به ظاهر خودرو بخشیده و یک صفحه برای محافظت از زیر بدنه در قسمت عقب این خودرو نیز تعبیه شده است.

شورولت ترکس ۲۰۲۴ برای مشتریانی که دوست دارند یک کراس اوور کاربردی و در عین حال جمع و جور و کامپکت داشته باشند، گزینه‌ی خرید بسیار مناسبی به شمار می‌آید. در ساخت این خودرو از قطعات مشترکی با شورولت تریل بلیزر استفاده شده اما از لحاظ اندازه نسبت به آن کراس اوور کمی بزرگ‌تر است. فاصله بین دو محور شورولت ترکس ۲۰۲۴ حدود ۲.۷ متر اعلام شده که این رقم برای شورولت تریل بلیزر حدود ۲.۶۶ متر است. طول کلی شورولت ترکس ۲۰۲۴ هم حدود ۴.۵۴ متر ذکر شده و این در حالی است که طول شورولت تریل بلیزر حدود ۴.۴۱ متر است.

شورولت ترکس 2024

این گروه خودروساز قیمت تریم‌های مختلف کراس اوور جدید خود را اعلام کرده که بر اساس آن، قیمت شورولت ترکس در تریم LS حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰، در تریم ۱RS حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰، در تریم LT حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰، در تریم ۲RS حدود ۲۵ هزار و در تریم اکتیو هم حدود ۲۵ هزار دلار خواهد بود. انتظار می‌رود که تفاوت بین قیمت شورولت ترکس و شورولت تریل بلیزر حدود ۵ هزار دلار باشد. دلیل این موضوع این است که تریل بلیزر قابلیتی مانند تمام چرخ محرک را ارائه می‌دهد که در شورولت ترکس در دسترس نیست.

شورولت ترکس ۲۰۲۴ دارای یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که می‌تواند ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و همانطور که اشاره شد، همه‌ی چرخ‌های آن قابلیت تحرک ندارند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که ترکس ۲۰۲۴ نسبت به مدل قبلی خود قدرت کمتری خواهد داشت. شورولت ترکس نسل فعلی دارای یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور است.

البته باید اشاره کنیم که طبق ادعای شورولت، کراس اوور جدید می‌تواند در حدود ۸.۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این آمار حدود یک ثانیه سریع‌تر از مدل فعلی است. همچنین ظاهراً مصرف سوخت این خودرو نیز بهتر از قبل شده و همه این پیشرفت‌ها به لطف بهره‌گیری از متریال و بهینه‌سازی کل پلتفرم این خودرو است. درون کابین این خودرو، شورولت امکانات بسیار مدرنی را به علاقه مندان ارائه کرده است.

شورولت ترکس 2024

تریم‌های LS و ۱RS این خودرو مجهز به نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی هستند. اما در تریم‌های LT ،۲RS و ACTIV نمایشگر ۱۱ اینچی لمسی در وسط داشبورد خودنمایی می‌کند. البته در این کراس اوور جدید هم مقادیر زیادی پلاستیک دیده می‌شود اما داشبورد این خودرو طراحی بسیار زیباتری پیدا کرده و از دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل نیز بهره می‌برد. تریم‌های لوکس‌تر ترکس ۲۰۲۴ دارای ویژگی‌هایی مانند گرمکن صندلی‌ها، کیلس استارت، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و کنترل خودکار آب و هوا هستند. همچنین باید به سیستم حذف نویز فعال همه‌ی تریم‌های این خودروی آمریکایی اشاره کنیم.

تجهیزات استاندارد شورولت ترکس ۲۰۲۴ شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده در جلو، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، نوربالای اتوماتیک و اعلام فاصله از خودروی جلو خواهد بود. یک سری آپشن‌های سفارشی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان کروز کنترل تطبیقی، هشدار تغییر لاین با نظارت بر ناحیه کور، هشدار ترافیک در عقب و سیستم کمکی پارک عقب را نام برد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سعید

    هم قیمت دنا پلاسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه