با ۱۱ ویژگی لو رفته از آیپد پرو ۲۰۲۴ آشنا شوید

۲۸ مهر ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
آیپد پرو 2024

تقریبا یک سال از معرفی آیپد پرو M2 می‌گذرد. به همین خاطر کاربران زیادی چشم‌انتظار معرفی نسل بعدی آیپد پرو هستند. آیپد پرو ۲۰۲۲ به غیر از بهره‌گیری از چیپست M2، تفاوت مهم دیگری نسبت به نسل قبلی خود ندارد. روی هم رفته تبلت‌های آیپد پرو طی سال‌های اخیر با تغییرات گسترده‌ای روبرو نشده‌اند ولی بر اساس شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسد آیپد پرو ۲۰۲۴ که قرار است سال آینده از راه برسد، تغییرات بسیار بیشتری خواهد داشت. در این مطلب به ۱۲ ویژگی فاش شده از این تبلت می‌پردازیم.

تغییر در طراحی

از سال ۲۰۱۸، طراحی مدل‌های پرو آیپد با تغییر گسترده‌ای روبرو نشده است. طبق برخی شایعات مطرح شده، ممکن است آیپد پرو ۲۰۲۴ از پنل پشتی شیشه‌ای بهره ببرد ولی از سوی دیگر هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم در این مورد صحبت کنیم زیرا ممکن است این مشخصه برای نسل بعد از آیپد پرو ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده باشد.

سال گذشته، نسل دهم آیپد اولین آیپدی بود که دوربین سلفی خود را در بخش افقی نمایشگر قرار داد که مکان منطقی‌تری برای دوربین سلفی است. در سال ۲۰۲۱ هم شایعاتی مبنی بر تغییر موقعیت دوربین سلفی آیپد پرو منتشر شد که هنوز این مشخصه عملی نشده است. اگر اپل چنین تغییری را عمل کند، باید موقعیت مربوط به قرارگیری اپل پنسل را هم تغییر دهد.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

چیپست M3

آیپد پرو 2024

نسل بعدی آیپد پرو قرار است با چیپست قدرتمند M3 از راه برسد. ظاهرا این تراشه مبتنی بر چیپست A17 پرو خواهد بود که از فناوری ساخت ۳ نانومتری بهره می‌برد. روی هم رفته A17 پرو حدود ۲۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به A15 ارائه می‌کند که برای یادآوری باید بگوییم که M2 مبتنی بر A15 است. بنابراین به نظر می‌رسد M3 هم بهبود عملکردی در همین حد ارائه خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم A17 پرو، بازطراحی پردازنده گرافیکی و پشتیبانی آن از رهگیری پرتو سخت‌افزاری است. به همین خاطر این تراشه از نظر اجرای بازی‌های دارای گرافیک سنگین، حرف بیشتری برای گفتن دارد. اگر همین قابلیت‌های به آیپد پرو راه پیدا کند، با تبلت‌های فوق‌العاده برای گیمینگ روبرو خواهیم شد.

بهره‌گیری از ۴ ترابایت حافظه داخلی

مدتی قبل شایعه‌ای منتشر شد که بر اساس آن، آیپد پرو با حداکثر ۴ ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. از سال ۲۰۲۱، این تبلت در گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی، ۱ و ۲ ترابایتی عرضه شده است. اگر اپل حداکثر حافظه داخلی را به ۴ ترابایت افزایش دهد، این یعنی به احتمال زیاد حافظه داخلی مدل پایه هم ۲۵۶ گیگابایت خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم ظرفیت رم در مدل‌های مختلف آیپد پرو با یکدیگر فرق دارد.

به طور مشخص اگرچه مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی دارای ۸ گیگابایت رم هستند، ولی مدل‌های ۱ و ۲ ترابایتی از ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برند. بنابراین ممکن است مدل ۴ ترابایتی رم بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 2022 WIFI ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

بهره‌گیری از نمایشگر OLED

آیپد پرو 2024

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار برای آیپد پرو ۲۰۲۴، بهره‌گیری آن از نمایشگر OLED است. در حال حاضر مدل ۱۱ اینچی از نمایشگر LCD و مدل ۱۲.۹ اینچی از نمایشگر mini-LED بهره می‌برند. همانطور که می‌دانید، ساعت‌های اپل واچ و آیفون‌های جدید هم دارای نمایشگر OLED هستند ولی اپل هنوز از این فناوری برای تبلت‌های خود استفاده نکرده است.

نمایشگرهای OLED در کل انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دقت رنگ بالاتری دارند و از نظر کنتراست هم عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند. بنابراین با توجه به اینکه منابع مختلفی این موضوع را مطرح کرده‌اند، به احتمال زیاد آیپد پرو ۲۰۲۴ از این مشخصه بهره‌مند خواهد شد.

نمایشگرهای بزرگ‌تر

آیپد پرو 2024

یکی دیگر از تغییرات احتمالی، افزایش اندازه‌ی نمایشگر است. به طور مشخص هر دو مدل با ۰.۱ اینچ افزایش در اندازه‌ی نمایشگر روبرو می‌شوند. بنابراین به جای مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، با مدل‌های ۱۱.۱ و ۱۳ اینچی روبرو می‌شویم. باید خاطرنشان کنیم این افزایش اندازه به لطف کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر عملی می‌شود.

با توجه به این موضوع، اندازه‌ی بدنه‌ی این تبلت‌ها تغییری نخواهد داشت. این افزایش اندازه چندان محسوس نیست اما در هر صورت همین کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، جذابیت آیپد پرو ۲۰۲۴ را دوچندان خواهد کرد.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

قیمت بسیار بالاتر

به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر OLED، ظاهرا اپل قصد دارد قیمت این تبلت‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اگر تخمین‌های صورت گرفته درست باشند، مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی به ترتیب با قیمت پایه ۱۵۰۰ و ۱۸۰۰ دلار عرضه خواهند شد. این در حالی است که در حال حاضر این دو مدل به ترتیب ۷۹۹ و ۱۰۹۹ دلار قیمت دارند. باید ببینیم آیا واقعا اپل تا این حد قیمت‌ها را بالا می‌برد یا نه.

دوربین‌های بهتر

از سال ۲۰۱۷، اپل برای مدل‌های مختلف آیپد پرو از همان دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی تکراری استفاده کرده است. از سال ۲۰۲۱ هم که دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی معرفی شد، این دوربین هم با تغییری روبرو نشده است. در این میان اپل قصد دارد برای آیپد پرو ۲۰۲۴ و دیگر آیپدها، دوربین‌ها را بهبود ببخشد.

از سال ۲۰۲۱، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آیپد پرو هم تغییری نداشته ولی با توجه به اینکه سری آیفون ۱۴ از دوربین سلفی بهتر با قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند، بنابراین به احتمال زیاد همین دوربین سلفی راهی آیپد پرو ۲۰۲۴ هم خواهد شد.

تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت

شارژ بی‌سیم

آیپد پرو 2024

در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که اپل قصد دارد برای آیپد پرو از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده کند تا بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم هم امکان‌پذیر شود. اما در برخی دیگر از شایعات آمده که ظاهرا اپل فعلا این طرح را کنار گذاشته و در عوض برای امکان‌پذیر کردن این مشخصه، لوگوی اپل را در ابعاد بزرگ‌تر و به صورت شیشه‌ای در پنل پشتی تعبیه می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا با پنل پشتی شیشه‌ای یا لوگوی شیشه‌ای بزرگ‌تری روبرو می‌شویم اما روی هم رفته به نظر می‌رسد این شرکت برای ارائه‌ی قابلیت شارژ بی‌سیم به آیپد پرو ۲۰۲۴ جدی است.

شارژ بی‌سیم معکوس

از دیگر قابلیت‌های احتمالی آیپد پرو جدید، می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس اشاره کنیم که این یعنی می‌توانید گجت‌هایی مانند آیفون، ایرپاد و دیگر موارد را روی پنل پشتی آیپد پرو قرار دهید تا به صورت بی‌سیم شارژ شود. سال‌هاست گوشی‌های مختلفی از این مشخصه بهره می‌برند ولی باید ببینیم آیا بالاخره به آیپد پرو هم راه پیدا می‌کند یا نه.

تبلت اپل مدل iPad 2022 WIFI ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

بازطراحی مجیک کیبورد

آیپد پرو 2024

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که اپل قصد دارد طراحی مجیک کیبورد را متحول کند تا آیپد پرو شباهت بیشتری به لپ‌تاپ‌ها پیدا کند. یکی از تغییرات مهم، افزایش اندازه‌ی ترک‌پد است که در حال حاضر این مشخصه توسط بسیاری از کاربران درخواست شده است. نواحی اطراف کیبورد هم آلومینیومی خواهد بود تا بدنه‌ی محکم‌تری داشته باشد و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد. گفته می‌شود این تغییرات و استفاده از مواد بهتر، ممکن است قیمت پایه این محصول را به ۲۹۹ دلار افزایش دهد.

نسل سوم اپل پنسل

نسل دوم اپل پنسل حالا بیش از ۵ سال سن دارد و بنابراین دیگر وقت آن رسیده که نسل بعدی آن از راه برسد. به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که نسل سوم اپل پنسل به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی سر آن را تعویض کنند تا برای سبک‌های مختلف طراحی تجربه کاربری بهتری داشته باشد. در این میان باید یادآوری کنیم که چند روز قبل اپل از مدل اقتصادی اپل پنسل با قیمت ۷۹ دلار رونمایی کرد و بنابراین باید ببینیم آیا اپل سال آینده از نسل سوم رونمایی می‌کند یا قصد دارد به استفاده از نسل دوم آن ادامه دهد.

منبع: MacRumors

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه