فورد F-150، نماد زیبایی و قدرت پیکاپ آمریکایی

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظرم اصلا فرقی نمی‌کند که طرفدار چه ملیت و برند خودروسازی باشیم؛ از برندهای لوکس آلمانی، اصیل انگلیسی و قدرتمند ژاپنی گرفته تا برندهای نوظهور چینی. وقتی که حرف از خودروهای آمریکایی به میان می‌آید، بیشتر ما به یاد غرش دلهره‌آور پیشرانه‌ای می‌افتیم که برای نوشتن حجم آن به چند صفر ناقابل نیاز داریم. خودروهای آمریکایی مثل دوج دیمون، فورد ماستنگ و شورولت کوروت برای هر ماشین‌بازی می‌تواند تصویر نمادینی از یک خودروی قدرتمند را ترسیم کند.

حالا بگذارید از ماسل و پونی کار یک قدم فراتر برویم و سراغ از یک خودروی خشن و قدرتمند ولی در عین حال کاری، زیبا و دل‌نشین بگیریم؛ چه مثالی بهتر از فورد F-150!؟ خودرویی که لقب یک پیکاپ قدرتمند آمریکایی را یدک می‌کشد، ظاهر زیبا و بی‌نظیری دارد و هرکسی را وسوسه به خریدش می‌کند تا ابهت این پیکاپ‌تراک بی‌نظیر را به رخ همه‌ بکشد.

پیشینه‌ی ساخت پیکاپ فورد به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد، زمانی‌که اولین مدل پیکاپ‌تراک (Pickup truck) این شرکت به نام مدل T در سال ۱۹۰۸ میلادی ساخته شد. تولد سری مهیج F فورد هم به سال ۱۹۴۸ میلادی برمی‌گردد و تا امروز ۱۳ نسل از آن معرفی شده است.

۱۹۰۸ Ford model T roadster-pickup truck

حالا حدود ۷۰ سال از تولید اولین سری F فورد می‌گذرد. اگر می‌خواهید مشخصات فنی مدل ۲۰۱۸ پیکاپ‌تراک آمریکایی را بدانید، بد نیست به پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی موتور اکوبوست با حجم ۳.۵ لیتر اشاره کنیم.

این قلب قدرتمند می‌تواند توان ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتون‌متری را به این آمریکایی دوست‌داشتنی هدیه دهد. قدرت و گشتاور پیشرانه‌ی مدل جدید نسبت به نسل قبل، ۱۰ اسب‌بخار و ۸۱ نیوتون‌متر بیشتر شده است. یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته خودکار، فورد F-150 را همراهی می‌کند.

ارزان‌ترین مدل F-150 اتاق XL که تک‌کابین و دو دیفرانسیل است، از ۲۸.۶۷۵ دلار شروع می‌شود. گران‌ترین مدل ۲۰۱۸ فورد F-150 قیمت ۷۱.۱۸۵ دلاری دارد که ۱۰ هزار دلار از خودروی لوکس سری ۷ ب‌ام‌و ارزان‌تر است. دلیل گرانی این مدل، اکسل‌های بهینه‌ برای آفرود، صندلی‌های با روکش چرم، دوربین‌های مختلف برای دید بهتر اطراف اتومبیل و امکانات رفاهی متعدد است.

و حالا اگر از شما خواسته شود تا با این گستره قیمتی یک خودروی مورد علاقه انتخاب کنید، حاضر هستید با وجود گزینه‌های مختلف و زیاد، مبلغ زیادی را برای این مدل لوکس و قدرتمند فورد اف-۱۵۰ بپردازید؟

منبع: Motor1

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. افشین

    واقعا همه سری های پیکاپ تراک فورد با طراحی خشن و هیکل درشت خودشون از هم رده های خودش که اغلب سری های تویوتا هایلوکس هست بهتره !
    البته مقالتون یه نقص فنی کوچولو داشت اونم اینکه در مورد تاریخچه این کمپانی گفته بودین “کمپانی آمریکایی” در حالی که شرکت فورد به هیچ عنوان یک کمپانی آمریکایی نیست و در اصل یک کمپانی انگلیسی است اینو میشه از نام فامیلی “فورد” که مختص انگلیسی هاست دریافت !

    1. سلام افشین جان
      فورد همیشه در تاریخ صنعت خودروسازی به عنوان یک شرکت بزرگ آمریکایی شناخته شده است. شرکت‌های سهام‌دار این خودروساز هم اکثر آمریکایی هستند. هنری فورد که بنیان‌گذار این شرکت خودروسازی بوده، آمریکایی هستند.

  2. سیدحسین هاشمی رهق

    نشستم
    از جام تکون نخوردم
    ولی ساعت مچیم ضربان قلبم رو ۱۱۰ نشون میده

    عالی
    من حاضرم این مبلغ رو پرداخت کنم

  3. ///mahdispd

    ابهتشو عشقههه
    ولی ۷۱هزار دلار خیلی گرونه باو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه