۴ بهمن منتظر قسمت چهارم رینگ‌اسپرت باشید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

قسمت چهارم مستند خودرو رینگ اسپرت روز چهارشنبه ۴ بهمن در سایت دیجی‌کالا مگ و کانال‌های یوتیوب و آپارت دیجی‌کالا منتشر خواهد شد. در این قسمت از برنامه‌ی رینگ اسپرت، میتسوبیشی میراژ مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و مزایا و معایب آن برشمرده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد، کلمه‌ی میراژ در زبان انگلیسی به معنی سَراب است؛ پس شاید بی‌دلیل نیست که جدیدترین مدل میراژ را در تبلیغات، بیشتر در لباس نارنجی‌ ویژه‌ دیده‌ایم. اگر زمان را به عقب برگردانیم و به سال ۱۹۷۸ میلادی برویم، احتمالا می‌توانستیم با اولین نسل میتسوبیشی میراژ دیدار کنیم؛ خودرویی که پس از بحران نقتی سال ۱۹۷۳ توسط میتوبیشی تولید و طراحی شد.

میتسوبیشی، نسل اول میراژ را در کلاس‌های سدان، ۳ و ۵ درب هاچ‌بک روانه‌ی بازار کرد. طولی نکشید تا سال ۱۹۸۳، نسل اول میراژ توقف تولید شد و میتسوبیشی، نسل دوم آن را معرفی کرد؛ خودرویی که از نظر طراحی به بلوغ رسید و به عنوان یک خودروی خانوادگی در بازار کشورا مختلف به فروش رفت. تلاش میتسوبیشی برای پیشرفت میراژ به جایی رسید که تا امروز، ۶ نسل از آن معرفی و به بازار عرضه شده است.

میراژ نسل ۶ از سال ۲۰۱۲ تا امروز روی خط تولید میتسوبیشی قرار دارد؛ خودرویی که تنها در دو کلاس ۴ درب سدان و ۵ درب هاچ‌بک روانه‌ی بازار شده است. با این حال، بیشتر ما میراژ را با جثه‌ی کوچک هاچ‌بک آن می‌شناسیم. خودرویی که رسما با زبان طراحی به‌روز و جوان‌پسند و مشخصات فنی متوسط، برای قشر و زوج جوان یا خانواده‌های کم‌جمعیتی که از ماشین چیزی جز استفاده‌های شهری نمی‌خواهند، مناسب است.

میراژ به یک انجین ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری مجهز شده تا بتواند حداکثر توان ۷۸ اسب‌بخار و گشتاور نیوتون‌متر تولید کند. میتسوبیشی برای این محصول کوچک خود از گیربکس CVT خودکار استفاده کرده تا بدون انتظار از لذت سواری ماشین‌های دنده‌ای یا خودکار معمولی، بتوان شاهد سواری آرام و مطمئن در شهر بود. از رقبای این خودرو می‌توان به کیا پیکانتو و هیوندای i10 در بازار ایران اشاره کرد.

قسمت چهارم مستند خودرو رینگ اسپرت در روز چهارشنبه ۴ بهمن راس ساعت ۲۱:۰۰ در کانال یوتیوب دیجی‌کالا و کانال آپارات دیجی‌کالا منتشر خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید قسمت جدید مستند رینگ اسپرت را در روز چهارشنبه ۴ بهمن در سایت دیجی‌کالا مگ ببینید. برای پیگیری اخبار و تماشای مستند ماشین رینگ اسپرت، شبکه‌های اجتماعی دیجی‌کالا مگ و کانال‌های یوتیوب و آپارات دیجی‌کالا را دنبال کنید.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه