ال‌جی بهترین فصل مالی خود در دوسال اخیر را سپری کرد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت ال‌جی گزارشی رسمی از درآمدهای خود را منتشر کرده که مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی است. این گزارش نشان می‌دهد سه‌ماهه نخست این سال بهترین فصل مالی در چندسال اخیر برای شرکت ال‌جی بوده است.

طبق گزارش این شرکت کره‌ای سود عملیاتی در این سه‌ماهه نسبت به سه ماهه قبل ۶۶ درصد رشد داشته، این رقم معادل ۵۰۵ میلیارد وون (۴۴۱ میلیون دلار) بوده است.  این رقم بهترین عملکرد ال‌جی از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ است و نسبت به تمام پیش بینی‌های قبلی انجام شده هم رقم بالاتری است. گرچه سود عملیاتی شرکت افزایش یافته اما درآمد کلی شرکت کاهش یافته است و نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد هزینه عملیاتی ال‌جی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.



lg-2

بالارفتن سود شرکت به دلیل رشد فروش در بخش لوازم خانگی و همچنین افزایش فروش محصولات گران قیمتی چون تلویزیون‌های OLED است. با این حال بخش تولید موبایل ال‌جی شرایط مطلوبی ندارد و برای سومین فصل مالی متوالی اوضاع بدی را تجربه می‌کند.

در سه‌ماهه آینده همه چشم‌ها بر آخرین پرچمدار گوشی‌های هوشمند این شرکت یعنی LG G5 خیره خواهند بود که هفته‌های گذشته به بازار عرضه شد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند اگر عرضه این گوشی موفقیت آمیز باشد و گوشی با فروش خوبی مواجه شود، سود عملیاتی شرکت در فصل دوم سال ۲۰۱۶ رکورد شکنی می‌کند و احتمالا به حدود ۶۰۰ میلیارد یوون (۵۲۳ میلیون دلار) می‌رسد.

گزارش کامل فصل اول مالی سال ۲۰۱۶ شرکت ال‌جی اوایل اردیبهشت منتشر خواهد شد.

‌‌

منبع: GSMArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه