۸ خط داستانی مخفی در الدن رینگ که از آن‌ها غافل شدید

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

جهان باز الدن رینگ دست کمی از یک اثر هنری ندارد. سرزمین‌های میانی مملواند از مأموریت ها، سلاح‌ها و شخصیت‌های رنگارنگ که منتظرند توسط شما بازیکنان کشف شوند. با پیشروی در طول این بازی جدید سول‌بورن و باز کردن نواحی اضافی به تأثیرگذاری بر روی زندگی آن‌هایی که پیش از این ملاقاتشان کردید ادامه می‌دهید و در عین حال در مسیر مأموریت ها و مکالمات جدید نیز قدم بر می‌دارید.

با در اختیار داشتن چنین قلمروی منسجم و عظیمی، غافل شدن از تعدادی مأموریت و شخصیت‌هایی که در سرتاسر بازی پراکنده شده‌اند دور از انتظار نیست. حتی شخصیت‌هایی که پیش از این با آن‌ها دیدار کرده‌اید ممکن است خطوط داستانی داشته باشند که در جهات غافل گیرکننده‌ای پیشروی کنند. در این مقاله ما به تعدادی از این خطوط داستانی که بسیاری از بازیکنان از آن‌ها غافل شده‌اند می‌پردازیم.

۸- مأموریت کامل رودریکا

در ساعات اولیه انجام بازی الدن رینگ ممکن است با شخصیت غیرقابل بازی‌ای به نام رودریکا رو به رو شوید که نزدیک چک پوینت کلبه استورم هیل (Stormhill Shack) نشسته است. با صحبت با رودریکا متوجه می‌شوید تمامی افرادی که او با آن‌ها به سرزمین‌های میانی آمده «قلمه زده» شده‌اند که به نظر سرنوشتی هولناک می‌آید. اگر تمامی گزینه‌های دیالوگ‌های او را در اینجا انتخاب کنید رودریکا به شما حرکت Sitting Sideways به همراه آیتم Spirit Jellyfish Ashes را هدیه می‌دهد. او همچنین به شما مأموریت رساندن یک پیام را می‌دهد و حتی می‌توانید آیتمی که در نزدیکی ارگ بارو (Rampart Tower) پیدا کرده‌اید به او بدهید.

رودریکا بعداً در دژ میزگرد (Roundtable Hold) پیدایش می‌شود. ناحیه‌ای در بازی که به عنوان محل فعالیت‌های شما عمل می‌کند (مثل معبد حلقه آتش (Firelink) در بازی‌های گذشته دارک سولز). او از انگیزه‌اش برای پیدا کردن هدف خود با شما حرف می‌زند و تنها با صحبت کردن با آهنگر هیوگ درباره او متوجه می‌شوید که هیوگ معتقد است او پتانسیل تبدیل شدن به یک میزانگر اشباح (Spirit Tuner) را دارد. بسیاری از بازیکنان متوجه نمی‌شوند که اگر با این دو به اندازه کافی صحبت کنید و راضی‌شان کنید با هم همکاری کنند رودریکا به عنوان یک فروشنده میزان کننده اشباح (Spirit Tuning) برای‌شان باز می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد خاکسترهای اشباح (Spirit Ashes) خود را آپگرید کنند.

۷- رانی جادوگر و شمشیر بزرگ مهتاب

یکی از لحظات مشهوری که بازیکنان جدید الدن رینگ اغلب اوقات از آن غافل می‌شوند رویارویی با جادوگری در کلیسای اِله (Church of Elleh) است که خودش را رِنا معرفی می‌کند. پس از دریافت اسب خود شما باید شب هنگام به کلیسا بازگردید تا او پدیدار شود و بعضی بازیکنان گزارش داده‌اند که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد مگر اینکه از سفر سریع به کلیسا در شب استفاده کنید. این یک پروسه عجیب اما لازم است زیرا رنا به شما قدرت احضار خاکسترها را می‌دهد، متحدان سترکی که به شما در نبرد یاری می‌رسانند.

به سرعت مشخص می‌شود این جادوگر با شما کاملاً روراست نیست و باری دیگر با او در فراز رانی (Ranni’s Rise) ملاقات می‌کنید. برجی که در اعماق ناحیه لیورنیای دریاچه‌ها (Liurnia of the Lakes) بر بالای آکادمی رایا لوکاریا (Raya Lucaria academy) واقع شده است. در اینجاست که او فاش می‌کند نام او رنا نیست. او در حقیقت رانی است جادوگری مهم و به نام. ماموریتی که در پی آن دریافت می‌کنید یکی از درگیرکننده ترین و طولانی‌ترین مأموریت ها در بازی می‌باشد. المان‌های بسیاری وجود دارند که نادیده گرفتنشان آسان است اما اگر مأموریت را به پایان برسانید جوایز چشمگیری در انتها انتظارتان را می‌کشند. نه تنها این مأموریت جزئیات و اطلاعات شگفت انگیزی درباره داستان بازی برملا می‌کند بلکه به شما این فرصت را می‌دهد تا شمشیر معروف مهتاب را نیز به دست بیاورید.

۶- بلید مرد گرگی

بلید جنگجویی نیمه گرگ است که در بعضی از صفحات بارگذاری بازی می توان او را دید. مشخص می‌شود این شخصیت تا حدی مهم است و اگر مأموریت رانی را پیدا کنید با او ملاقات خواهید کرد اما بعضی بازیکنان ممکن است او را در محل اولیه حضورش در ویرانه‌های میستوود (Mistwood Ruins) پیدا نکرده‌اند.

با گذر از میستوود ممکن است زوزه گرگی را بشنوید که گاهی اوقات بیشتر به یک زوزه‌های یک انسان شباهت پیدا می‌کند. اگر از بازرگان کیل درباره این صدا پرس و جو کنید او به شما حرکت Finger Snap را نشان می‌دهد و اگر بتوانید بلید را نشسته در نقطه مرتفعی در آن ناحیه پیدا کنید استفاده از این حرکت تنها راهی است که او را وادار به پایین پریدن و تعامل با شما می‌کند. این تعامل منجر به آغاز مأموریت او می‌شود.

۵- خیاط و درخت سخنگو

باک خیاط یکی از مرموزترین شخصیت‌های الدن رینگ است. او اولین بار در نزدیکی پل مِرکواتر در Limgrave دیده می‌شود با این حال ممکن است شما بی‌توجه از او گذر کرده باشید. این به این دلیل است که باک در واقع نفرین شده و وقتی شما برای اولین بار از مقابلش رد می‌شوید او تنها یک درخت کوچک است. اگر متوجه شوید که دارد صدایتان می‌کند، حمله به درخت وضعیت او را تغییر داده و مأموریت او را آغاز می‌کند. این امر در نهایت به شما اجازه می‌دهد لباس‌هایتان را به صورت رایگان در چک پوینت‌های بازی تغییر دهید.

۴- الکساندر مشت آهنین

الکساندر که به مشت آهنین شناخته می‌شود جنگجویی درشت قامت است که به جای سر و بدن یک پاتیل دارد. او شخصیت مورد علاقه هواداران در ویدیوهای منتشر شده از الدن رینگ بود اما بسیاری از بازیکنان فرصت کمک کردن به او را از دست می‌دهند. الکساندر در نزدیکی ناحیه استورم هیل در زمین گیر کرده است. اگر موفق شوید او را آزاد کنید به شما یک ایموت و تکه‌ای Exalted Flesh می‌دهد و پس از آن در نقاط مختلفی از بازی سر و کله‌اش پیدا می‌شود. او حتی به شما در جنگیدن با بأس های دشوار بازی کمک می‌کند. الکساندر همچنین اطلاعات بیشتری درباره فستیوالی که در کیلید (Caelid) برگزار می‌شود در اختیار بازیکن می‌گذارد.

۳- معجون سلویس و نفلی لو

الدن رینگ چندین بار به شما فرصت می‌دهد با جنگجوی مکدر شده دیگری به نام نفلی لو رو به رو شوید. او اولین بار در قلعه استورم ویل نزدیک چک پوینت Secluded Cell دیده می‌شود و به عنوان یک احضار برای شما در نبرد با بأس ناحیه، گادریک قلمه شده، فعال می‌شود. بعداً نفلی در نزدیکی اتاق پدرش گیدیون در دژ میزگرد حضور پیدا می‌کند و پس از آن در نزدیکی ورودی روستای Albinaurics. صحبت با نفلی دست کم یک بار آن هم وقتی که در دژ میزگرد حاضر است مأموریت دیگری را باز می‌کند که در Ranni’s Rise آغاز می‌شود. در اینجا شما حالت شبح وار سلویس، جادوگری در خدمت رانی، را پیدا می‌کنید. سلویس از شما می‌خواهد او را در جایی که بدن واقعی‌اش قرار دارد ملاقات کنید و در آنجا به شما معجونی می‌دهد که می‌توانید یا به نفلی بدهید یا به پدرش. این مأموریت معضل اخلاقی جالبی را ارئه می‌کند، جایزه خوبی دارد و علی رغم انتخابی که خواهید کرد سلویس را به عنوان تاجر طلسم‌ها آزاد می‌کند.

۲- رابطه میان دی و فیا

بازیکن با شخصیت‌های دی و فیا به طور جداگانه در طی سفرهایش رو به رو می‌شود. دی شکارچی مردگان را می توان نزدیک روستای Summonwater در ناحیه Limgrave پیدا کرد که به شما خطرات آنجا را گوشزد می‌شود. اگر موفق شوید بأس ناحیه را شکست دهید او را بعداً در دژ میزگرد می‌بینید که به شما مأموریت جمع کردن آیتم ریشه مرگ (Deathroot) از بأس های به خصوص را به شما می‌دهد. او حتی در نقش تاجر در بازی فعالیت می‌کند.

فیا در دژ میزگرد حضور دارد و در یک اتاق نشسته است. او در عوض تقویت بنیه تان (stamina) شما را بغل می‌کند که به میزان ناچیزی از سلامتتان کم می‌کند. شاید در ابتدا به نظر برسد که تمام نقش او در بازی به این عمل خلاصه می‌شود اما اگر پس از بازدید از ناحیه Altus Plateau پیش او بازگردید او به شما چاقویی می‌دهد تا آن را به دی تحویل دهید. آنچه در ادامه رخ می‌دهد ماموریتی جالب و تاریک است که دو شخصیت را به هم متصل می‌کند و چندین پایان محتمل برای داستان‌ها آن‌ها را در بردارد.

۱-پچز

پچز شخصیت دردسرسازی است که در عناوین دیگر فرایم سافتور حضور داشته و در بازی الدن رینگ نیز حضور دارد. البته ندیدن او بسیار آسان است. اولین بار او را در ناحیه غار مرکواتر می توان پیدا کرد که در اینجا به عنوان بأس ناحیه عمل می‌کند. وقتی نوار سلامتش به حد کافی کم شود پچز سعی می‌کند تسلیم شود. پذیرفتن تسلیم پچز به شما اجازه می‌دهد آیتم‌های بیشتری را از لانه‌اش بردارید. پس از آن پچز شروع به تغییر مکان به نواحی مختلف نقشه می‌کند. او در نهایت در عمارت آتشفشان (Volcano Manor) ساکن می‌شود و پیدا کردن او در آنجا ماموریتی را شروع می‌کند که بسیاری بازیکنان از انجام آن غافل شده‌اند.

منبع: The Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما