طراح دیابلو راه‌حل مشکلات Anthem را می‌داند

احسان ناخدا ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی Anthem

به تازگی «تراویس دی» که پیش‌تر به عنوان طراح روی بازی دیابلو ۳ کار کرده بود، در یک پست به مشکلات سیستم لوت (آیتم‌ها) بازی Anthem پرداخته و راه ‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه کرده است. تراویس باور دارد که در صورت اجرایی شدن این تغییرات، Anthem به بازی بهتر و لذت‌بخش‌تری تبدیل می‌شود.

طراح دیابلو ۳ اول از هر چیز به مشکلات قابلیت‌‌های ویژه و مزایای آیتم‌ها اشاره کرهد؛ این قسمت در بازی با نام Inscription شناخته می‌شود. او نوشت که این مزایا و ویژگی‌ها عملا هیچ تاثیری روی آیتم‌ها ندارند و تنها درصد مشخصی از قابلیت‌ آن‌ها را بهبود می‌بخشند. دی در ادامه گفت که این بخش بسیار ناکارآمد است و باعث سردرگمی بازی‌کنندگان می‌شود.

بازی Anthem

ایراد بعدی به میزان چالشی که افراد تجربه می‌کنند و جوایزی که بابت آن می‌گیرند، مر‌بوط می‌شود. به صورت خلاصه، مکانیک‌های بازی طوری ساخته شده که بازی‌کنندگان می‌توانند با کم‌ترین چالش به بهترین منابع برسند و در این بین درجه‌سختی بازی تاثیر چندانی روی جایزه نهایی ندارد. برای مثال، جوایزی که در پایان مراحل قلعه‌ها به بازی‌کنندگان داده می‌شود، یکسان هستند. با این حال، یکی از آن‌ها (Tyrant) در مقایسه با باقی ماموریت‌ها بسیار ساده‌تر است و باعث می‌شود تا افراد چندین و چند بار این ماموریت را تمام کنند و بی‌خیال دیگر مراحل شوند. این امر در نهایت به حس تنوع بازی ضربه می‌زند و کمبود محتوای آن را مشخص‌تر می‌کند.

مشکل بعدی درجه‌سختی بازی و تعادل بین آن‌ها است. به گفته دی، تفاوت بین درجه‌سختی‌های GM1 و GM2 بسیار محسوس است. این عدم تعادل باعث شده تا بازی‌کنندگان زیر فشار شدیدی قرار بگیرند و افراد تازه‌وارد و ضعیف‌تر تیم، زیر باران گلوله دشمنان له شوند. همچنین بعضی از دشمنان این توانایی را دارند تا تنها با شلیک یک گلوله شما را از بین ببرند.

بازی Anthem

در نهایت باید گفت که تراویس دی در این نوشته به مشکلات جالبی اشاره کرده. این ایرادها مشخص می‌کند که Anthem هنوز راه درازی در پیش دارد و بایوور (سازنده‌ی اثر) اگر می‌خواهد افراد را برای ساعات بیش‌تری پای بازی خود نگه دارد، می‌بایست تغییراتی را در گیم‌پلی و مکانیک‌های آن لحاظ نماید.

گفتنی است که استودیوی بازی‌سازی بایوور چند روز قبل از برنامه‌ی نود روزه‌ی خود برای پشتیبانی از بازی صحبت کرد. آن‌ها می‌خواهند مرتبا محتوای جدید را به بازی اضافه کنند و با برگزاری رویدادهای مختلف، افراد را به بازگشت و تجربه دوباره‌ی اثر مجاب کنند.

منبع: Variety

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما