تجربه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ به صورت سوم شخص با یک دستکاری ممکن شد

۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ماد سوم شخص Cyberpunk 2077

سایبرپانک ۲۰۷۷ یک نقش‌آفرینی اول شخص است و همه چیز آن، چه سبک قصه‌گویی و چه گیم‌پلی‌اش با زاویه‌ی دوربین بازی گره خورده است. با این حال، دوربین اول شخص بازی از همان زمان رونمایی بازی، به مذاق طرفداران ساخته‌های قبلی استودیوی سی‌دی پراجکت رد خوش نیامد. یک ماه از عرضه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ نگذشته است و طرفداران، بازی را دستکاری کرده‌اند تا بتوانند آن را با دوربین سوم شخص تجربه کنند.

اغراق نکرده‌ایم اگر سایبرپانک ۲۰۷۷ را بزرگترین بازی امسال و مهم‌ترین بازی‌های چند سال گذشته بنامیم؛ موضوعی که دقیقا ریشه‌ی مشکلات فعلی بازی و تبدیل شدن آن به یک شوخی در اینترنت است. جدای این صحبت‌ها، تصمیم سازندگان بازی در انتخاب دوربینی اول شخص برای سایبرپانک ۲۰۷۷ همان زمان رونمایی آن هم سر و صدای زیادی به راه انداخت.

دستکاری جدید، که صد البته فقط مختص نسخه‌ی کامپیوتر است، به بازی‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا سایبرپانک ۲۰۷۷ را به صورت سوم شخص بازی کنند. بدون شک ساخت این دستکاری راحت نبوده، مخصوصا اگر این نکته را در نظر بگیریم که بازی به صورت عادی، با اینکه بدن شخصیت اصلی را نشان می‌دهد، اما سر او را رندر نمی‌کند و دستکاری دوربین سوم شخص بازی، فقط دوربین را به پشت کاراکتر نبرده است؛ طوری که تلاش شده تا شخصیت تمام و کمال در حالت سوم شخص دیده شود.

بازی Cyberpunk 2077

این دستکاری در وب‌سایت نکسوس‌مادز قرار گرفته و می‌توان به‌سادگی آن را روی فایل‌های بازی اعمال کرد. البته پیش‌نیاز دستکاری هسته‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ که خود یک ماد جداگانه است هم باید قبل از دوربین سوم شخص، نصب شود.

پس از نصب دستکاری، با استفاده از کلید B در حین بازی می‌توان دوربین را به پشت شخصیت اصلی برد. سه حالت مختلف برای دوربین در نظر گرفته شده است کا با همان کلید B قابل انتخاب است. می‌توانید انتظار داشته باشید که با انیمیشن‌های نه چندان زیبایی طرف شوید؛ هر چه باشد بازی برای دوربین سوم شخص ساخته نشده است.

دوربین اول شخص سایبرپانک ۲۰۷۷ در واقع نه‌تنها یادآور نقش‌آفرینی سایبرپانکی قدیمی مثل دوس اکس است، بلکه همه چیز بازی حول آن طراحی شده. محیط‌های بازی اکثر متشکل از اتاق‌های سربسته و کوچک و داخل ساختمان‌ها می‌شود که با دوربین اول شخص هماهنگی بیشتری دارند. جزئیات وحشتناک بالای بازی در طراحی محیط، باز کردن تک تک کشوها و کمدها و کامپیوترها و پیدا کردن آیتم‌های مختلف، سیستم تیراندازی بازی و اساسا همه چیز سایبرپانک ۲۰۷۷، وابسته به دوربین اول شخص آن است.

بحث مهم‌تر، قرار دادن بازی‌کننده به‌عنوان یک شخصیت در دنیای بازی است؛ موضوعی که تحقق آن با زاویه‌ی دوربین اول شخص، بهتر انجام می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که بازی فقط به غیر از زمان رانندگی (که آن هم در حالت اول شخص بهتر است)، از دوربین اول شخص خود خارج نمی‌شود و دیالوگ‌ها و صحنه‌های سینمایی و داستانی هم با زاویه‌ی دید اول شخص دنبال می‌شوند. سایبرپانک ۲۰۷۷ همه کار می‌کند تا بازی‌کننده، کاملا و در همه حال، خود را داخل دنیای بازی ببیند و به‌خوبی از پس این موضوع بر می‌آید.

بازی Cyberpunk 2077

به طور کلی، وجود چیزی مثل یک دوربین سوم شخص در بازی، کاملا خلاف اساس سایبرپانک ۲۰۷۷ از تمام لحاظ است.

سایبرپانک ۲۰۷۷ روی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و کامپیوتر عرضه شده. بازی روی هر سه پلتفرم از نظر فنی مشکلاتی بسیار دارد و پیشنهاد نمی‌کنیم فعلا سراغ آن روید. استودیوی بازی‌سازی سی‌دی پراجکت قول داده است تا در طول دو ماه آینده، مشکلات بزرگ و اصلی بازی را برطرف کند. البته که این موضوع، مانع موفقیت بازی نشده و سایبرپانک ۲۰۷۷ در هفته‌ی نخست عرضه، بیش از ۱۳ میلیون نسخه فروخت.

منبع: GameSpot

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar saeid_biologist

    من همیشه میگم بازی اول شخص یعنی بی‌احترامی به بازی کننده. بیشتر ارزش بازی به شخصیتیه که بازیش میکنید با اول شخص کردن بازی، عملا آن حس بزرگ از بین میره. فکر کنید توم ریدر و خدای جنگ اول شخص بشن! متاسفم برای سازندگان سی‌دی پروجکت. توضیحاتتون درست بود ولی برای کسی که توی بازی اول شخص سرش گیج میره چه فایده‌ای داره جزئیات زیاد بازی؟

    1. Avatar sevda

      همه مجبور نیستن هر بازی ای میاد بازی کنن…
      همه مجبور نیستن همه فیلم ها رو ببینن…
      همه مجبور نیستن هر سبک آهنگی که هست گوش کنن…

      1. Avatar Mr.PgM

        داش این نظرتو وای خودت نگه دار

    2. Avatar مرتضی زاده

      شما خب خیلی اشتباه میکنی همچین حرفی میزنی.
      بی احترامی به گیمر؟ واقعا؟
      یعنی الان کالاف و بتلفیلد و اپکس لجند و doom و تایتان و‌ fallout و ….
      همه بی احترامی میکنن به گیمر یعنی؟؟؟
      چه حرف چرتیه اخه

      1. Avatar آروین

        .

      2. Avatar saeid_biologist

        نخیر تکلیف کالاف و بتلفیلد و… مشخصه. اونها اول شخصند و طرفدارای خودشونو دارن. ولی سایبرپانک هشت ساله هایپ ایجاد کرده تا روز عرضه‌اش هم معلوم نبود که حالت سوم شخص نداره. حتی خود دیجیکالا نوشته بود احتمالاً مثل GTA حالت سوم شخص هم داره. واقعاً صدها هزار نفر وقتی بازی اومد ناامید شدند.

    3. Avatar اشکان

      همینه که اگه این سایت دیس لایک داشت الان 217 تا خورده بودی! حرف تو هم بی احترامی به گیمره، تو الان داری به Call of Duty, Fallout, Doom, Battlefield, Farcry و بازی های دیگه توهین میکنی
      ویژگی افرادی مثل تو تنها تعصب رو یک ژانره

    4. Avatar مسعود

      نظرت واسه هیچکی مهم نیست

  2. Avatar masterpiece

    اما هرکسی میتونه به دلیل داشتن سواد نقدی هرچیزی رو تو حوزه خودش نقد کنه

  3. Avatar reza

    من که دیگه نمیدونم چی شده چند سالیه کلا بازیهای اول شخص بعد چند دقیقه حالمو بد میکنه نمیدونم بخاطر حرکت دوربین هست یا نزدیک بودن یا خود مانیتور و…
    و برای همین دیگه خیلی وقته بازیهای اول شخصو کنار گذاشتم البته توی موبایل زیاد مشکلی نیست
    برای همین کلا از اول شخص دگه حالم بهم میخوره.

  4. Avatar Naomi

    عی

  5. Avatar رضا

    من تز بازی های اول شخص خیلی خوشم میاد
    ولی سوم شخص????
    اول شخص فقط half lifeوcodو…
    ا

  6. Avatar محمد امید دریایی

    امیر حسین عمر پی اس فایو و ایکس باکس وان تمومه
    و از طرفی بیشتر مردم ایران نمیتونن کنسول نسل جدید بگیرن
    و از طرفی دیگه خرید بازی بدون اینکه گسی بهت پیشنهاد کنه واقا ریسکه چون قیمت بازی های بالاست
    برا همین دو قسمت پادکست با مجید بساز که بهترین بازی های پی اس فایو و ایکس باکس وان رو بگو حتا اگه دو ساعت هم باشه همه میبینن
    عجرت با بانو کوایت