میازاکی از تفاوت درجه‌ی سختی الدن رینگ می‌گوید

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
الدن رینگ

سختی طاقت‌فرسا یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده‌ی بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور از زمانی که دیمونز سولز را در سال ۲۰۰۹ عرضه کردند، بوده و این چیزی است که در سال‌های پس از آن در هر یک از بازی‌های استودیو دیده می‌شود. به‌زودی این استودیو با بازی الدن رینگ باز خواهد گشت تا بار دیگر بازیکنان را عذاب دهد.

در مصاحبه‌ای که به‌تازگی در بلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر شده، هیدتاکا میازاکی، رییس استودیوی فرام‌سافتور و کارگردان الدن رینگ، درجه‌ی سختی بازی را چیزی مهم شمرد و بیان کرد که دشوار بودن بازی‌های این استودیو برای تشویق بازیکنان جهت غلبه بر مشکلات چالش‌برانگیز زندگی هستند. او گفت:

من احساس می‌کنم رویکرد ما به این بازی‌ها و نه فقط الدن رینگ، طراحی دشوار آن‌ها برای تشویق بازیکن جهت غلبه بر مشکلات است. ما سعی نمی‌کنیم بازی‌ها را بی‌دلیل دشوار بسازیم. ما می‌خواهیم بازیکنان از زیرکی خود استفاده کنند، بازی را درک کنند، آنچه را که اتفاق می‌افتد به خاطر بسپارند و از اشتباهات خود درس بگیرند. ما نمی‌خواهیم بازیکنان احساس کنند که بازی به‌طور ناعادلانه‌ای آن‌ها را تنبیه می‌کند، بلکه می‌خواهیم به آن‌ها این شانس را بدهیم تا در یک مبارزه‌ی سخت پیروز شده و پیشرفت کنند.

ما می‌دانیم که بازی‌های شبیه به سری سولز به طور معمول با مراحل دشوار، بعضا غیرممکن و با موانع زیاد همراه هستند. با این حال سعی می‌کنیم که بازی‌ها را طوری طراحی کنیم که تلاش‌های مکرر برای غلبه بر چالش‌های آن‌ها به خودی خود لذت‌بخش شوند. بنابراین امیدواریم که الدن رینگ با گزینه‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، از این نظر موفقیت‌آمیز عمل کند.

تصویری از بازی الدن رینگ

میازاکی در ادامه بیان کرد که با اضافه شدن المان‌های مختلف در گیم‌پلی بازی که طراحی جهان‌ باز آن را امکان‌پذیر می‌کند، الدن رینگ به طور خودکار از چالش‌های نسبتا کمتری برخوردار خواهد بود. هرچند او اضافه کرد که این به معنای آسان بودن بازی نیست اما با این حال انتظار می‌رود افراد بیشتری نسبت به بازی‌های قبلی استودیو بتوانند آن را به پایان برسانند.

در الدن رینگ، ما سعی نکرده‌ایم سختی بازی را کاهش دهیم، اما فکر می‌کنم بازیکنان بیشتری آن را به پایان خواهند رساند. همانطور که اشاره کردم، سطح آزادی بازیکن برای پیشرفت در جهان بازی و بازگشت به چالش‌ها در هر زمانی که بخواهند، همه عناصری هستند که احساس می‌کنم به بازیکنان کمک می‌کنند تا با آرامش بیشتری بازی را پشت سر بگذارند. همچنین، در این جا تمرکز بر اکشن خالص وجود ندارد.

بازیکن اختیار بیشتری برای استفاده از ترفندها و روش‌های خود به‌خصوص در مواجهه‌ با باس‌ها و نحوه‌ی استفاده از مکانیزم‌های مخفی‌کاری در موقعیت های مختلف دارد. ما حتی پیچیدگی بخش آنلاین را کاهش داده‌ایم و ما امیدواریم که بازیکنان از ایده‌ی دریافت کمک از دیگران استقبال کنند. ما احساس می‌کنیم که این بار بازیکنان بیشتری بازی را به پایان خواهند رساند.

الدن رینگ

 در ادامه میازاکی درباره‌ی میزان رنگ در بازی بیان کرد که تیم سازنده قصد داشته ظاهری نقاشی‌مانند را به جهان بازی بدهد تا حس فانتزی بالایی را ایجاد کند. او همچنین درباره‌ی باس‌های بازی که مفهوم قهرمان‌گرایی را با الهام از تاریخ الدن رینگ که جورج آر.آر مارتین آن را خلق کرده، تغییر می‌دهند، صحبت‌هایی کرد. علاوه بر این، میازاکی تأیید کرد که پایان‌های متعدد و حالت پلاس جدید در بازی وجود خواهند داشت.

بازی الدن رینگ در تاریخ ۲۵ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (۶ اسفند ۱۴۰۰) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین به‌‌تازگی تایید شده که تکمیل داستان اصلی آن حدود ۳۰ ساعت زمان می‌برد.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه