۷ مجموعه‌ی فراموش‌شده‌ی اکتیویژن که مایکروسافت می‌تواند زنده کند

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بازی gun

همان‌طور که قطعا در جریان هستید، مایکروسافت مدتی پیش با مبلغ باورنکردنی ۶۸٫۷ میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد و اکنون به نوعی صاحب برخی از بزرگ‌ترین فرانچایزها مثل Call of Duty و وارکرفت است. با این حال، فهرست دارایی‌های اکتیویژن بلیزارد فقط به این نام‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ی امروزی ختم نمی‌شود و این شرکت چندین فرانچایز فراموش‌شده دارد که می‌توانند با تصمیم مایکروسافت، به رادار صنعت بازی‌های ویدیویی بازگردند. در ادامه با هم به برخی از فرانچایزهای مرده‌ی اکتیویژن بلیزارد که می‌توانند توسط مایکروسافت احیا شوند، نگاهی می‌اندازیم. عناوین زیر توسط اعضای سایت گیم اینفورمر انتخاب شده‌اند.

۱. Blackthorne

بازی Blackthorne

شاید وقت آن رسیده تا بازی کلاسیک پلتفرمر و پر هیجان بلیزارد بازگردد. شاید بسیاری از عناصر و بخش‌های Blackthorne تنها مختص دهه‌ی ۹۰ میلادی باشد اما قطعا با نگاهی تازه و مدرن، مایکروسافت و بلیزارد می‌توانند به مخاطبان امروزی هدیه دهند. توسعه‌دهندگان حتی می‌توانند این فرانچایز را به مرحله کاملا متفاوتی وارد کنند و شاهد ساخت یک عنوان سوم شخص، نقش‌آفرینی و اکشن با حضور کایل باشیم.

۲. Geometry Wars

بازی Geometry Wars: Retro Evolved که در سال ۲۰۰۵ توسط Bizarre Creations ساخته شد، یکی از نخستین عناوین موفق ایکس‌باکس لایو آرکید بود و نشان داد بازار کاملا آماده عرضه بازی‌هایی کوچک و قابل دانلود است. اکنون که ۱۷ سال گذشته، مشخصا بازار از این رو به آن رو شده اما همچنان می‌دانیم بازی‌هایی در سبک Geometry Wars روی پلتفرم‌های مختلف طرفدار دارند. آخرین قسمت از این سری Geometry Wars 3: Dimensions از سال ۲۰۱۴ بود و احیای آن در نسل نهم می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. گرافیک زیباتر، ارتقاهای متداوم و سفینه‌های قابل شخصی‌سازی می‌توانند قابلیت‌های جالب توجهی برای قسمت جدید سری باشند.

۳. Guitar Hero

سال ۲۰۱۵، یعنی زمان انتشار بازی Guitar Hero: Live، آخرین باری بود که ما از این فرانچایز محبوب شنیدیم. در حالی که بازی مذکور عناصر جالبی داشت اما خیلی با آنچه طرفداران را از سال‌ها پیش جذب گیتار هیرو کرده بود فاصله داشت. حال که اکتیویژن زیر پرچم مایکروسافت و ایکس‌باکس قرار گرفته، فرصتی برای بازگشت شکوهمندانه‌ی این سری به‌وجود آمده است. با نگاه به جامعه طرفداران گیتار هیرو می‌توان متوجه این شد که مخاطبان می‌خواهند این سری به دوران اوج خود بازگردد. کسی دوست ندارد یک بازی واقع‌گرایانه یا شبیه‌ساز معمولی گیتار تجربه کند، در واقع چیزی که اکنون طرفداران می‌خواهند یک تجربه‌ی گیتار آرکید است که سرگرمی را به واقع‌گرایی ترجیح می‌دهد.

اگر قرار است گیتار هیرو احیا شود، توسعه‌دهندگان باید از شر دکمه‌های سیاه و سفید خلاص شوند و ترکیب دلخواه همه یعنی رنگ‌های سبز، قرمز، زرد، آبی و نارنجی را بازگردانند. از سوی دیگر باید شاهد تلفیق موسیقی‌های راک مدرن و کلاسیک باشیم. مشخصا امتحان کردن چیزهای جدید، در صورتی که به‌خوبی پیاده شوند، می‌تواند خوشایند باشد اما شاید اکنون بهتر باشد مایکروسافت و اکتیویژن به فکر بازگشت به ریشه‌ها برای گیتار هیرو باشند تا بازی جدید بیشتر به سه قسمت نخست سری شباهت داشته باشد.

۴. Gun

بازی‌های سبک وسترن کم طرفدار ندارند و پیش از عرضه‌ی عنوان محبوب و فراموش نشدنی رد دد ریدمپشن، در سال ۲۰۰۵ خیلی از همین طرفداران با بازی Gun به نیازهای درونی خود پاسخ دادند. این بازی حاوی بسیاری از ایده‌هایی بود که بعدها راکستار آن‌ها را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد؛ از مناطق بزرگ برای اکتشاف و کلی مرحله فرعی و مینی‌گیم گرفته تا شخصیت‌پردازی جذاب. مارکوس استوارت، نویسنده‌ی گیم اینفورمر، می‌گوید در آن زمان به‌شدت عاشق Gun بوده اما اکنون باتوجه به انتظارات عجیب و غریبی که رد دد ریدمپشن (به‌خصوص قسمت دوم) در مخاطبان ایجاد کرده، نمی‌داند اصلا این فرانچایز می‌تواند احیا شود و طرفداران را به سوی خود بازگرداند یا خیر. استودیو سازنده بازی اصلی یعنی Neversoft مدت‌ها پیش تعطیل شده و باید یک استودیو کاملا جدید به فکر این چالش‌ها باشد. در نهایت مشکل اصلی این است که بازی‌های وسترن بزرگ و باکیفیت خیلی کم ساخته می‌شود و بازگشت یک عنوان مثل Gun می‌تواند بسیار خوشایند باشد.

۵. Pitfall

وقتی به بازی‌ها و فرانچایزهای تحت مالکیت مایکروسافت نگاه می‌کنیم، سخت است به یک عنوان یا سبک خاص اشاره کنیم که پیش از این مایکروسافت سراغش نرفته باشد. با این حال اکنون که این شرکت تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را در اختیار دارد، می‌تواند یک بازی مهم با محوریت «شکار گنج» بسازد. با وجود Pitfall مایکروسافت می‌تواند رقیبی برای آنچارتد خلق کند که دهه‌ها تاریخچه و پشتوانه دارد.

۶. StarCraft: Ghost

در حالی که StarCraft در میان برترین فرانچایزهای اکتیویژن بلیزارد قرار دارد، متأسفانه طی چند سال اخیر توجهی خاصی به آن نشده است. بله، StarCraft II شاهد کلی به‌روزرسانی و اضافه شدن شخصیت‌های متعدد بوده است اما روایت این فرانچایز از مدت‌ها پیش تکمیل شده. در نتیجه، بهتر است این سری فانتزی و فضایی به شکلی قابل توجه احیا شود و مسیری متفاوت را در یپش بگیرد. شاید سپردن استارکرفت به سازنده‌ی بازی‌های Gears of War یعنی The Coalition کار منطقی و درستی باشد. این استودیو سابقه خوبی در ساخت بازی‌های سوم شخص علمی-تخیلی دارد و می‌تواند استارکرفت را به روزهای اوج خود بازگرداند.

مایکروسافت برای ادامه‌ی این سری گزینه‌های بی‌شماری دارد؛ پرداختن به گذشته‌ی سارا کریگن، پیش از دورانی که به Queen of Blades تبدیل شود یا رفتن سراغ مأموریت‌های مخفی برای مقابله با جهش‌یافته‌ها. باتوجه به زیبایی بصری کم‌نظیر گیرز ۵ روی کنسول‌های نسل هشت، فقط باید تصور کرد ورود به دنیای استارکرفت و ماجراجویی با سارا می‌تواند چقدر شگفت‌انگیز باشد.

۷. Zork

سری زورک سال ۱۹۷۶ کار خود را به‌عنوان یک بازی داستان تعاملی و نقش‌آفرینی آغاز کرد و خیلی از گیمرهای قدیمی به خوبی آن را به یاد دارند؛ متون جذاب، رفتن به شمال، خورده شدن توسط یک گرو (Grue)، تلاش برای باز کردن صندوق گنجینه‌ها و پرسه زدن در زیرزمین. زمان تجربه‌ی Zork: The Idle فرا رسیده است. یک بازی آنلاین و بزرگ که داستان، مبارزات و حرکات منحصربه‌فردی دارد و مدام مخاطبان را درگیر خود می‌کند.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. reza

    Prototype هم پتانسیل خوبی داره میتونه بازی خوبی در بیاد و جای خالی مرد عنکبوتی رو برای ایکس باکس پر کنه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه