رئیس سابق پلی‌استیشن: بازی‌های انحصاری همیشه مهم هستند

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شاون لیدن

مدیر عامل سابق سونی اینتراکتیو اینترتینمنت آمریکا و رئیس استودیوهای جهانی پلی‌استیشن، شاون لیدن (Shawn Layden)، در پادکستی بر اهمیت آثار انحصاری تاکید کرده است.

او در پادکست What’s Up PlayStation در مورد اهمیت بازی‌های انحصاری و عملکرد آن‌ها در بازار گفت:

انحصارگرایی همیشه مهم خواهد بود و به تمرکز و برجسته کردن ویژگی‌های پلتفرم شما کمک می‌کند و به اصطلاح نشان می‌دهد که در یک پلتفرم چه کاری می‌توانید انجام دهید که در جای دیگری نمی‌توانید انجام دهید. با این حال وقتی پلتفرم شما به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازی شناخته می‌شود، فکر می‌کنم که ضرورت آثار انحصاری کمی کمتر می‌شود.

از طرفی در مصاحبه‌ای که اخیرا با رسانه‌ی Gamesbeat نیز منتشر شده است، رهبر سابق پلی‌استیشن بودجه‌ی مورد نیاز بازی‌های انحصاری را «پاشنه‌ی آشیل» آن‌ها توصیف کرد. لیدن گفت:

وقتی هزینه‌ها برای یک بازی از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصارگرایی پاشنه‌ی آشیل شماست. این همچنین به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های سرویس زنده یا بازی رایگان به سر می‌برید، مخاطبان شما را به نوعی کاهش می‌دهد. در واقع پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای جذب افراد بیشتر است.

پلی‌استیشن استودیوز

در جای دیگری از پادکست، لیدن همچنین درباره‌ی فلسفه انحصارگرایی پلی‌استیشن در سال‌های اولیه آن صحبت کرد و اینکه چگونه تمرکز آن بر پلتفرمی برای آثاری غیرانحصاری، آن را از سگا و نینتندو متمایز کرد. او بیان کرد:

پلی‌استیشن هرگز یک پلتفرم مبتنی بر آثار انحصاری نبوده است. شما به نینتندو و سگا در دهه‌ی ۹۰ نگاه کنید که آثار انحصاری آن‌ها سهم بزرگی از بازار نرم‌افزار بود. شما می‌توانستید بازی خود را روی نینتندو ۶۴ منتشر کنید، اما ۱۰ بازی برتر آن همیشه بازی‌های خود نینتندو بودند. در این میان پلی‌استیشن با تمرکز بر آثار غیر انحصاری کار خود را در این کسب و کار شروع کرده است. در واقع آثار انحصاری برای این نیستند که سهم بازار را از الکترونیک آرتز یا اسکوئر انیکس بدزدند بلکه این بازی‌های تنها برای بزرگتر کردن کسب و کار هستند.

گفتنی است که لیدن در سال ۱۹۸۷ به سونی پیوست و در سمت‌های مختلف در این شرکت از جمله رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی آمریکا (SIEA) مشغول به کار شد. او مسئول نظارت بر توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن را برعهده داشت و مشارکت‌هایش چشم‌انداز پلی‌استیشن را شکل داده است.

منبع: VGC

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه