پایان ده سال انتظار؛ چرا فاینال فانتزی ۱۵ را دوست داریم؟

امیرحسین میرزایی ۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۵
نویسنده امیرحسین میرزایی، مجید نوردست
گوینده امیرحسین میرزایی، مجید نوردست
زمان 41:02
حجم فایل 28 MB
دانلود

فاینال فانتزی ۱۵ (Final Fantasy XV) بعد از ۱۰ سال عرضه شده است. شرکت بازی‌سازی اسکوئر انیکس در ابتدا قصد داشت این بازی را برای پلی‌استیشن۳ عرضه کند، اما مراحل توسعه و ساخت این بازی آن‌قدر طولانی شد که امروز شاهد عرضه‌ی فاینال فانتزی ۱۵ روی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هستیم. مراحل ساخت فاینال فانتزی ۱۵ آن‌قدر بالا و پایین داشته است که تصمیم گرفتیم درباره‌ی این اتفاقات حسابی صحبت کنیم.

قسمت دوازدهم پادکست بازی Digikala FM را به فاینال فانتزی ۱۵ اختصاص داده‌ایم؛ عنوانی که حسابی شگفت‌زده‌مان کرده است. روند بازی فاینال فانتزی ۱۵ آن‌قدر خوب است که هر چه درباره‌ی آن بگوییم، کم گفته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پادکست ما را گوش کنید و درباره‌ی آن بیشتر بدانید.

مثل همیشه، از شما می‌خواهیم که درباره‌ی پادکست‌هایی که ضبط می‌کنیم به ما نظر بدهید. مثل تمام قسمت‌های گذشته‌ی پادکست بازی، به ما بگویید که آهنگ پایان این قسمت پادکست را از کدام بازی انتخاب کرده‌ایم.

از این که با ما هستید، حسابی از شما تشکر می‌کنیم.

‌‌‌‌

پادکست بازی دیجی‌کالامگ:

قسمت اول: در گیمزکام ۲۰۱۶ چه گذشت؟

قسمت دوم: PS4 Pro و بازی‌سازهای از راه‌به‌در ژاپن

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قسمت سوم: ۴K و HDR به چه درد ما می‌خورد؟

قسمت چهارم: این بازی‌های پاییزی را از دست ندهید (قسمت اول)

قسمت پنجم: این بازی‌های پاییزی را از دست ندهید (قسمت دوم)

قسمت ششم: جادوی فوتبال

قسمت هفتم: Nintendo Switch بخریم یا نه؟

قسمت هشتم: از The Burning Crusade تا Legion؛ حماسه‌ی دنیای وارکرفت

قست نهم: همه‌ی آنچه در نمایشگاه بلیزکان ۲۰۱۶ گذشت

قسمت دهم: همه‌ آنچه باید از Mass Effect Andromeda بدانید

قسمت یازدهم: بهترین بازی سال انتخاب شد؛ Last of Us 2 و Death Stranding ترکاندند!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۹ دیدگاه
  1. Avatar امیر سعید

    اقا مطمعن باشین ما گوش میدیم ما همه پادکست هاتونو گوش میدیم حداقل من که هر روز میام دیجی کالا مگ ببینم پادکست دادین بیرون یا نه …. وخیلی حال میکنم با این برنامتون و تمرکزتونو رو گیم خیلی بیشتر کنید D;

  2. Avatar علی

    سلام آقای میرزایی. این هفته برنامه ندارید؟واگه می شه یک برنامه درباره بازی های مورد انتظار سونی مثل: خدای جنگ ،دیز گان ، هوریزون و… بگذارید. ممنون

  3. Avatar شاهین

    خسته نباشید، واقعا لذت بخش بود.اگه امکانش هست در مورد بازی the last guardian هم یه صحبتی بکنید
    امیدوارم همینطور ادامه بدید

  4. Avatar ali

    سلام خسته نباشید. فقط به خاطر اینکه گفتین کامنت بزارین اینو مینویسم. من همیشه پادکست های شما رو تو ترافیک توی ماشین گوش میدم و خیلی حال میکنم باهشون. دستتون درد نکنه و خسته ام نباشید.

  5. Avatar S

    دستتون درد نکنه واقعا مفید بود. به نظر بازی بسیار جالبی میاد. ناراحتم از اینکه این بازی برای PC نیومده و معلوم هم نیست که میاد یا نه… ای کاش برای pc هم بیاد تا ماهم بتونیم اونو تجربه کنیم.

    1. من همینجا به شما قول می‌دم که بازی برای کامپیوتر هم می‌آد.
      تازه با کلی تنظیمات گرافیکی خفن و از این جور چیزا.
      حتی لحظه‌ای هم شک نکن که روی کامپیوتر نیاد.
      ولی احتمالا یک سال دیگه. تازه من تصور می‌کنم یه سال نسخه‌ی کامپیوتر رو با تمام دی‌ال‌سی‌ها بدن.

  6. Avatar hesam

    آقای میرزایی آیا امکان تولید یه پادکست به منظور راهنمایی در مورد تهیه نمایشگر مناسب برای ps4 وجود داره؟ ممنون میشم جواب بدی

    1. دوست عزیز، پیشنهاد می‌کنم این پادکست رو گوش کنید:
      ۴K و HDR به چه درد ما می‌خورد؟

  7. Avatar علی

    سلام آقای میرزایی، یک سوال داشتم اینکه e3 2017 میدونید تاریخ دقیق آن کی است؟

    1. سلام.
      اگه درست حساب کرده باشم, ۲۳ خرداد سال آینده شروع می شه.
      اصولا همیشه توی خرداده. الان یه صد سالیه که توی خرداد برگزار میشه.

      1. Avatar علی

        خیلی ممنون

  8. Avatar مجید

    دمتون گرم مثل همیشه عالی ممنون از پادکست های زیباتون.
    لطفا اگه ممکن یه پادکست رو مختص یه بازی نکنید و راجب بازی های بیشتر صحبت کنید ممنون.

    1. تشکر از شما.
      چنین تصمیمی داشتیم که در هر پادکست، به اتفاقات هفته‌ی گذشته‌ی صنعت بازی اشاره کنیم، اما از طولانی شدن زمان پادکست‌ها هراس داریم. چون واقعا گوش دادن به یک پادکست طولانی، راحت نیست.

      1. Avatar احسان

        اتفاقا پادکست های این چنینی که روی یک بازی متمرکز شوید خیلی خوبه , ویه چیز دیگه پادکستای شما انقد خوبه که بیشتر شدن تایمش درخواست خیلی هاست

  9. Avatar مصطفی

    آهنگ آخر که مال فاینال فانتزی XIII هست. از این پادکست هم راستش خوشم نیومد. اجرا و نحوه حرف زدن اینا عالیه ها،‌ولی هیچ اثری از اشاره به نکات منفی نیست! اکیدن هیچی. پادکست حرفه ای ساختن یه قسمتش اینه که نقاط ضعف و قوت رو با هم بگید. خیلی جاها گفته بودن اینکه نمیشه ماشین رو روند چیز بدی ه،‌ ولی اینجا هیچ اثری از این موضوع نیست!
    دوست دارم وقتی یه پادکست درباره بازی گوش میدم واقعن بفهمم به درد کیا میخوره،‌چه چیزای بدی داره و …

    1. Avatar منصور

      دوست عزیزم اگر خوب و کامل گوش میکردید ؛ به نقاط ضعف هم برخی جاها اشاره شده بود اگر چه خوب اون چه مشخصه دوستان عزیزمون از کل بازی بشدت استقبال کردند و این هم به نظرم اصلا مشکلی نیست ، مهم اون تجربه ای است که از فضای بازی کسب میکنیم من خودم تا حالا به شخصه نه فاینال فانتزی ۱۵ و نه هیچ شماره ای از فاینال فانتزی رو بازی نکردم ولی با گوش کردن به این پادکست و اطلاعاتی که فضا سازی ،تم کلی آهنگ و گیم پلی بازی بدست آوردم مطمئنا در آینده تجربه اش خواهم کرد . از آقایان میرزایی و نوردست خواهشمندم به ساخت این نوع پادکست ها حتما ادامه بدند ؛ واقعا چیز یونیک و جالبی هست ، همینجا دوباره به هر دو شما خسته نباشید میگم ./

      1. تشکر بسیار از شما.

    2. شخصا معتقد نیستم اینکه نمیشه ماشین رو روند، موضوع بدیه.
      اگر قرار بود ماشین را کاملا برونید، خیلی از سیستم‌های بازی به هم می‌ریخت. ساختار بازی طوریه که شما فقط از ماشین برای رفتن به مناطق دور استفاده کنید. برای مناطق نزدیک‌تر از چوکوبو استفاده می‌کنید و سوار اون‌ها می‌شین.
      یه لحظه تصور کن، اگر قرار بود مثل جی‌تی‌ای سوار ماشین بشی و اون شکلی برونی، نیاز به چقدر تغییر اساسی توی بازی بود. مثلا اگه می‌تونستی با ماشین، از در و دیوار بالا بری، دیگه نیازی با استفاده از بقیه‌ی راه‌های بازی نبود. یا حتی ماشین‌ات خراب می‌شد. در حال حاضر می‌شه ماشین رو آپگرید کرد و مثلا سرعت حرکت یا مصرف سوختش رو کم کرد.
      ماشین رو می‌تونی برونی البته، و حتی تصادف کنی، ولی خود نوکتیس معمولا نمی‌ذاره که اصلا از جاده بیرون بری. یعنی فرمون رو می‌کشی به سمتی، نوکتیس تا یه جای میره، اما دوباره بر می‌گرده توی لاین خودش.
      امکان روندن ماشین هست، ولی ماشین هم توی سیستم‌های کلی بازی، محدودیت‌هایی واسش تعریف شده.
      نمی‌خواستیم این رو بگیم که خودتون کشف‌اش کنید، ولی ماشین بازی از یه جا بعد، دیگه فقط به جاده محدود نیست و پرواز هم می‌کنه. آزادی عمل اینجا بیشتر میشه، ولی اون هم در چارچوب خاصی قرار داده شده و محدودیت داره.
      به طور کلی، سازنده‌ها خواستن تا به یه بالانس درستی برسن و از عهده‌ی اون کار بر اومدن.
      مشکل بازی اون جا نیست، توی کوئست‌هاشه. که البته اصلا روی مخ نیست.

  10. Avatar علی

    با سلام . برنامه بسیار خوبی است .فقط اگر ممکنه زمان دقیق برنامه کی است؟ ممنون

    1. تشکر بسیار از شما.
      سعی ما بر این است که هر هفته در روز سه شنبه، پادکست بازی را منتشر کنیم و معمولا هم این موضوع را رعایت کرده‌ایم.
      با این حال، مواردی وجود داشته‌اند که در پی جوگیر شدن ما (مثل رونمایی لست آو آس ۲)، نشسته‌ایم و پادکستی ضبط کرده‌ایم.
      پیشنهاد می‌کنیم صفحه‌ی پادکست بازی را بوک‌مارک کنید و هفته‌ای یک بار سراغ‌اش بیایید.

      1. Avatar علی

        خیلی ممنون .امیدوارم با همین قدرت پیش بروید.

  11. Avatar ACE

    سلام ممنون بابت تمامی پادکست هايی که تا به حال داشتيد
    من به شخصه عاشق سری فاينال فنتزی هستم
    مخصوصا بعد از ديدن انيميشنی که برای فاينال فنتزی۷ اومدadvent children فوق العاده بود
    به نظر من فاينال فنتزی تجربه ی جالب و متفاوتی هست
    مخصوصا الان که عناصر داستانی همون سبک ژاپنی هست و سبک اکشنی که توی بتمن و اسسين و …
    ميتونی کنارهم ببينی
    اين ادقام خيلی مشابه به فيلم اخرين سامورايی من که عتشق اين بازی شدم

  12. Avatar مهدی

    ترجمه فارسی (نهایت تخیل) به نظرم مناسب باشه.

  13. Avatar رضا

    Wow
    این پادکست چقدر خوب بود. دست شما درد نکنه. عالی بود.
    همیشه دلم می خواست یکی از فینال فاتزی ها رو بازی کنم اما هیچ وقت نتونستم با سیستم نوبتی بازی کنار بیام. برعکس همیشه عاشق بازی هک اند اسلش بودم. این تغییر سیستم به نظرم بزرگترین حرکت رو به جلو بازی بود و من بلاخره می تونم یه فاینال فانتزی بازی کنم البته چند وقت پیش FF7 بازی کردم و تازه اون موقع بود فهمیدم cloud چه کارکتر خوبی.
    در مورد پادکشت ها هم بگم که همه عالی و حتما ادامه بدید. دوستان هم لطف کنند و کامنت بذارند.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    آهنگ آخر خیلی سخت بود نمی دونم. حق بدین کلا دو تا از فینال فانتزی ها رو بازی کردم

    1. دم شما گرم.
      سیستم مبارزه‌ی بازی در عین اینکه دیگر نوبتی نیست و اکشن شده، اما عمیق و بسیار لذت بخش است. پیشنهاد می‌کنم حتما بازی را امتحان کنید.
      اگر دوست دارید، یک اکانت ژاپنی روی پلی‌استیشن۴ خود بسازید و از فروشگاه ژاپن، دموی بازی را رایگان دانلود کنید. این دمو Judgment Disc نام دارد و فصل یک بازی کاملا در آن است.

  14. Avatar منصور

    با سلام ؛ جناب آقایان میرزایی و نوردست ، واقعا حیفم اومد از این پادکست های بی نهایت جذاب تون تشکر نکنم . بنده چندین نوبت میشه که پادکست هاتون رو گوش میکنم و لذت می برم .خواهشمندم از این دست پادکستها برای بازی های مختلف بیشتر تولید بشه ، هم اطلاعات زیبایی در اون نهفته است و هم از فضای گیم بیشتر آگاه خواهیم شد . فقط یک سوال این آهنگ هایی فوق العاده ای که در طول پادکست می شنویم همگی مربوط به همین شماره فاینال فانتزی هستند ؟

    1. تشکر بسیار از شما.
      آهنگ آخر به کنار، همه‌ی آهنگ‌ها برای فاینال فانتزی ۱۵ هستند.
      آهنگ آخر برای یک فاینال فانتزی دیگر است.

  15. Avatar arshia

    ممنون در کل پست ها تون خیلی خوبه ! من همیشه از گرافیک فاینال فاتزی خوشم میومد در کل نه ! ولی این یکی خیلی خوبه ! نمیدونم چرا خیلی امتیاز نیورد !!!؟؟؟؟

    1. درباره‌ی این موضوع کم و بیش در پادکست صحبت کردیم. بازی بدون مشکل نیست، اما مشکلات کاملا قابل چشم‌پوشی هستند و مانع لذت بردن شما از بازی نمی‌شوند. با این حال، پس از عناوینی مثل «ویچر ۳» یا «فال‌آوت۴»، انتظاراتی از بازی‌های نقش‌آفرینی هست که برخی از آن‌ها در فاینال فانتزی ۱۵ پیدا نمی‌شوند؛ مثل کوئست‌های فرعی طولانی و داستان‌دار.
      این موضوع باید در نظر گرفته شود که فاینال فانتزی، یک بازی خطی است و یک روند داستانی را دنبال می‌کند و این عنصر اصلی مجموعه نباید از بین برود؛ یعنی کسی از فاینال فانتزی انتظار انتخاب‌های تاثیر گذار و داستان درختی ندارد.
      با تمام این اوصاف، نقدها و نمرات درست است که به آنچارتد ۴ نمی‌رسند، اما بسیار خوب بوده‌اند.