گفت‌وگو با برنامه‌نویس ایرانی گوگل؛ در دنیای گوگل چه خبر است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
گوینده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
زمان 29:13
حجم فایل 27 مگابایت

بیشتر کاربران اینترنت در دنیای امnastaran2روز حداقل روزی یک‌بار هم که شده به سایت گوگل سر می‌زنند؛ وب برای خیلی از ما بدون گوگل بی‌معنا و بدون کاربرد است.

شاید برای بسیاری از مردم و برنامه‌نویسان فضای کار در این شرکت جالب و جذاب باشد. شایعات و تعریف‌های عجیب و غریبی از امکانات رفاهی و نحوه کار کردن در این غول اینترنتی به گوش می‌رسد.
ما در این قسمت از پادکست برنامه‌نویسی دیجی‌کلاکست به سراغ «نسترن نیک‌پرتو» از برنامه‌نویسان سابق گوگل رفته‌ایم و گفت‌وگوی مفصلی درمورد شرایط کار در گوگل با او داشته‌ایم.

از نسترن در مورد شرایط و نحوه استخدام در گوگل پرسیدیم، بعد درباره‌ی شایعات امکانات رفاهی در این شرکت با او گپ زدیم. او از ساختار تیم‌ها و پراکندگی جغرافیایی و  عملکردی این شرکت برای‌مان می‌گوید. همچنین حرف‌ها و خاطرات جالبی درمورد نحوه ارزیابی افراد و کار سخت برنامه‌نویسان در این شرکت میزند.

نسترن توصیه‌های مفیدی هم برای خانم‌های برنامه‌نویس ایرانی دارد که می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک شایانی کند و البته شنیدن حرف‌ها و نکته‌های او از فضای تولید نرم‌افزار در گوگل برای برنامه‌نویسان و مدیران پروژهای نرم‌افزاری نیز خالی از لطف نیست.

در ضمن اگر علاقه دارید مثل او به گوگل بپیوندید، حتما بشنوید که در مصاحبه  استخدامی، ملاک و نحوه  سنجش و انتخاب افراد چگونه است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۶ دیدگاه
  1. Avatar Sepehr

    واقعا عالی بود و الان خیلی بیشتر دوست دارم برم دنبال برنامه نویسی.

  2. Avatar زهراحسینی

    زبان برنامه نویسی goچقدر اینده دارد؟؟

  3. Avatar محمد امین

    نمیشه با دولوپر های زبان های وب مثل پایتون و پی اچ پی ی مصاحبه بگیرید . واقعا ممنون مصاحبتون جامع و کامل بود

    1. دولوپر ها کلا خوبن خصوصا کد بازها! حتما مصاحبه میکنیم. چرا که نه.

  4. Avatar MEHDI

    خیلی جالب بود
    برای نسترن خانم آرزوی موفقیت دارم‌

  5. Avatar visual C# 2010

    ای کاش به سراغ کارمندان سابق مایکروسافت در زمینه توسعه زبان visual studio 2010 (c# 4.0) مثل آقای حبیب حیدریان یا رضا چیتساز هم می رفتید!!!

  6. Avatar امید نصری

    با اینکه ساعت ۰۲:۳۰ هستش اما گفتمان باعث شد نخوابم و گوش بدم بادکست که واقعا ارزش شنیدن داشت و اگر دقت کنیم اون بخش که به نزدیکی اعضا در ایران اشاره کردن متوجه خواهیم موردی که بعد از خروج از ایران درک خواهد کرد …

    1. خوشحال هستیم که این پادکست توانسته چنین جذابیتی برای شما داشته باشد.

  7. Avatar بیداد

    در حق برنامه نویسای ایران اجحاف میشه . تو شهرستانها با حقوق پایه باید کار کنی . یعنی ماهی ۸۰۰ تومن . فرض کنید ۱۶ سال درس بخونی ۷-۸ سال هم تخصصی کار کنی که بشه اسم برنامه نویس رو یدک کشید و به این حقوق اکتفا کنی .
    از اون طرف یه کارگر ساختمانی توی شهر ما روزی ۵۰ تومن میگیره . یعنی ماهی ۱۵۰۰ . تقریبا دو برابر حقوق یه برنامه نویس که توی شرکتهایی که توی پارک علم و فن آوری یا مراکز رشد از شناخته ترین شرکتها هستند .
    این درد و دل یه برنامه نویس شهرستانی بود در مقابل فایل صوتی شما .
    حال ما حال عجیبی است …
    با تشکر بیداد

    1. دوست عزیز یکی از مهمترین انگیزه های ما در تولید این پادکست ها نظر به شرایط مخاطبان شهرستانی است که دسترسی کمتر و محدودتری به دانش و تجربه های موجود در تهران دارند.
      ما قصد داریم در گفتگو با متخصصان درجه یک در هر حوزه ای تجربیات آنان را به آسانی و بصورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار دهیم. تا توانسته باشیم گامی هرچند کوچک در جهت افزایش عدالت در گسترش دانش و تخصص برداشته باشیم.

  8. Avatar علیرضا

    ممنون خانم نیک پرتو اطلاعات جالبی بود

  9. Avatar علی جمشیدی

    واقعا مصاحبه خوبی بود مرسی…

  10. Avatar زهراسادات

    سلام
    خیلی خوب و مفید بود ممنون بابت این مصاحبه 🙂
    اگه امکان داره برای پادکست هاتون کانال تلگرام جدا داشته باشید و یا اینکه پادکست هارو بصورت فایل صوتی در کانال مگ قرار بدید اینطوری دسترسی بهشون خیلی راحت تره. البته این فقط یه پیشنهاد بود.

  11. Avatar حسین ایماندار

    با عرض سلام و ادب و احترام

    بازم مثل همیشه عالی بود میثم عزیز…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه