دموی The Matrix Awakens آینده‌ی داستان‌سرایی را در آنریل انجین ۵ نشان می‌دهد

۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بازی The Matrix Awakens

یک تجربه‌ی تعاملی جدید که در دنیای ماتریکس اتفاق می‌افتد، در جریان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ معرفی شد و به بازیکنان نگاهی همه‌جانبه به آنریل انجین ۵ از کمپانی اپیک گیمز روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس داد. در حالی که این دموی قابل بازی هیچ ارتباط صریحی با فیلم The Matrix Resurrections ندارد، اپیک گیمز این تجربه را به‌عنوان آینده‌ی داستان‌سرایی معرفی می‌کند.

رسانه‌ی Polygon به تازگی با کارگردان فنی، جف فاریس و کارگردان هنری، جروم پلاتو درباره‌ی چگونگی همکاری اپیک گیمز با کارگردان The Matrix Resurrections یعنی لانا واچوفسکی صحبت‌هایی داشته است. طبق گفته‌ی پلاتو، The Matrix Awakens با همکاری تیم پروژه‌های ویژه‌ی اپیک گیمز، گروهی از توسعه‌دهندگان و هنرمندانی در استودیو که وقت خود را وقف تولید دمویی فنی و سالانه برای نمایش آخرین نوآوری‌ها در موتور بازی‌سازی آنریل انجین می‌کنند، ایجاد شد. او افزود:

سال گذشته ما دمویی نمایشی را با نام Lumen in the Land of Nanite روی پلی‌استیشن ۵ و چند سال قبل از آن دموی ری تریسینگ را روی آنریل انجین ۴ نشان دادیم.

تصویری از بازی the matrix awakens

برای نمایش دمویی از موتور آنریل انجین ۵ در سال ۲۰۲۱ میلادی، تیم سازنده قصد داشته پا را فراتر گذاشته و نه تنها ویترینی از قابلیت‌های این موتور را برای ارائه‌ی جهان‌های باز پویا ایجاد کند، بلکه چیزی را نمایش دهد که بازیکنان خودشان بتوانند آن را تجربه کنند. جف فاریس در این باره بیان کرد:

با اینکه Lumen in the Land of Nanite یک دموی شگفت‌انگیز است، اما به نوعی این فرصت را از دست دادیم که به بازیکنان اجازه دهیم آن را تجربه کنند. فکر می‌کنم بسیاری از مردم باور داشتند که این دمو واقعی است، اما واضح است که همچنان سؤالاتی وچود خواهد داشت. بنابراین با این دموی جدید، ما می‌خواستیم همه‌ی قابلیت‌های جدید موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ را گرفته و آن‌ها را به جهان ارائه کنیم. بیایید یک قدم جلوتر برویم، ریسک‌ها را بالا ببریم و در واقع این را به دست بازیکنان بسپاریم.

از طریق کیم لیبرری، مدیر ارشد فناوری اپیک گیمز، که قبلا به‌عنوان ناظر جلوه‌های ویژه‌ی در سه‌گانه‌ی ماتریکس فعالیت کرده و جروم پلاتو که روی Matrix Reloaded و Matrix Revolutions کار کرده بود، تیم سازنده با لانا واچوفسکی ارتباط برقرار کردند. با اجازه‌ی واچوفسکی، تیم توسعه‌دهنده تصمیم به ایجاد یک اثر تعاملی مستقل از قابلیت‌های آنریل انجین ۵ در دنیای ماتریکس کرد. دمو با صحنه‌ای از ماتریکس با شخصیت توماس اندرسون، با بازی کیانو ریوز پشت میز کامپیوترش آغاز می‌شود. مدل ریوز جوان بر اساس مدل اصلی این بازیگر که در طول ساخت Matrix Reloaded استفاده شده بود، اکنون در آنریل انجین ۵ با جزئیات بصری بهبودیافته رندر شده است. از آنجا دمو به صحنه‌ای لایو اکشن از ریوز به نویسندگی و کارگردانی خود واچوفسکی تبدیل می‌شود. 

تصویری از بازی the matrix awakens

پلاتو می‌گوید: «ما از خود پرسیدیم که آیا می‌توانیم تصور کنیم که آینده‌ی داستان‌سرایی چگونه می‌تواند باشد؟» دمو با استفاده از ترکیبی از فیلم‌های لایو اکشن و تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر که از طریق یک مجموعه‌ی اکشن تعاملی و یک محیط جهان باز تحقق یافته، تلاشی برای پاسخ به این سؤال است. ابتدای دمو که شامل تصاویری از ریوز و کری آن ماس است که به ترتیب نقش‌های خود را به‌عنوان نئو و ترینیتی بازی می‌کنند، در برلین فیلم‌برداری شد، جایی که چهارمین نسخه از ماتریکس در آن زمان در حال تولید بود. شخصیت مبارزی که بازیکن کنترل او را در قسمتی از دمو بر عهده می‌گیرد، بر اساس شخصیتی است که در ویدیوی اپیک گیمز با نام MetaHuman Creator در اوایل سال جاری نمایش داده شد. پلاتو در ادامه گفت:

این یک راه خوب برای نشان دادن این است که این شخصیت‌ها می‌توانند از لحاظ گرافیکی بسیار عالی به نظر برسند زیرا تنها راه نشان دادن آن، قرار دادن آن‌ها در کنار یک شخص واقعی مانند کیانو و کری آن است.

Matrix Awakens خط باریکی بین تفکرات فلسفی سرسام آور و لذت تجربه‌ی گلوله‌های فراوان این سری ایجاد می‎کند و به بازیکن این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه بدون مانع در یک فضای باز پرسه بزند، در یک درگیری با اسلحه با سرعت بالا در یک شبکه‌ی بزرگراهی بزرگ شرکت کند. گفتنی است که با تیمی متشکل از ۲۰ کارمند، بیش از یک سال طول کشید تا تولید این دمو تکمیل شود.

تصویری از بازی the matrix awakens

فاریس و پلاتو در پاسخ به سؤالی درباره‌ی اینکه آیا Matrix Awakens هیچ ارتباط صریحی با فیلم Matrix Resurrections دارد یا خیر، تأکید کردند که این دمو یک تجربه‌ی کاملا مستقل خواهد بود و همچنین یک بازی کامل نخواهد بود. آنریل انجین ۵ قرار است در بهار ۲۰۲۲ میلادی منتشر شود و شامل تمام بخش‌های استفاده شده برای ایجاد دموی The Matrix Awakens می‌شود؛ چیزی که پلاتو با هیجان بر آن تأکید کرد. او در نهایت بیان کرد:

به نحوی در یک جایی، ما شاهد یک تیم کوچک خواهیم بود که می‌تواند محیط‌های بزرگی را با این ابزارها ایجاد کند. آنریل انجین ۵ تمرکز خود را روی توانمندسازی اینگونه افراد گذاشته است.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه