پیش به سوی بازی فرانسه-اروگوئه؛ درباره اروگوئه

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در یک قدمی بازی حساس فرانسه و اروگوئه به سر می‌بریم؛ بازی پرهیجانی که دو مدعی به مصاف هم می‌روند. یکی قهرمانی جام ۹۸ را در کارنامه خود دارد و دیگری دو قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰.

اروگوئه گرچه قهرمانی بیشتری نسبت به فرانسه دارد اما جام جهانی روسیه به همه‌ی ما ثابت کرد که دیگر نباید تیم‌ها را اندوخته‌های قدیم‌شان مقایسه کنیم؛ نه آلمان مدعی از گروه خود بالا آمد و نه آرژانتین توانست از پس فرانسه برآید. نه پرتغال با رونالدو مدعی صعود کرد و نه اسپانیا با آن همه دب‌دبه و کب‌کبه.

بگذریم، امسال جام عجیبی را در پیش داریم. بازی سرنوشت‌ساز فرانسه و اروگوئه در نوع خودش یک فینال است که دو تیم آماده و با نتایج خوب می‌خواهند در میدان رقابت بجنگد و تنها یکی از این دو نجات پیدا می‌کند. اروگوئه تیمی است که عنوان قهرمانی اولین جام جهانی تاریخ را در کارنامه خود دارد؛ جامی که در سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو اروگوئه برگزار شد و در صحنه رقابت با تیم هم‌چون قدرتمنی خودش یعنی آرژانتین حاضر شد.

صرف نظر از قهرمانی در دو جام ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰، اروگوئه چندان در دیگر جام‌ها ندرخشید. سال ۲۰۱۰ این تیم توانست بعد از ۴۰ سال به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی راه پیدا کند و امسال هم در مرحله یک هشتم قرار گرفته است. اروگوئه امیدوار است که امسال از پس تیم توانمندی هم‌چون فرانسه بربیاید تا دوباره به روزهای خوش و درخشانش بازگردد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه