آدرنالین؛ ظهور استعدادی به نام زیزو

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

همیشه در طول تاریخ جام جهانی یک بازیکن بیشتر از همه بازیکن های دیگر درخشیده و یک دوره جام جهانی را به نام خودش ثبت کرده. او لقب بهترین بازیکن جام جهانی آن دوره را از آن خودش می‌کند. پله در جام جهانی ۵۸، سر جف هرست در جام جهانی ۶۶، پائولو روسی در جام جهانی ۷۰، گرد مولر در جام جهانی ۷۴، مارادونا در جام جهانی ۸۶ و رونالدو در جام جهانی ۲۰۰۲ بهترین مثال ها برای درخشش فوق العاده یک بازیکن در یک دوره جام جهانی هستند.

جام جهانی ۹۸ فرانسه هم محل درخشش فوق العاده زین الدین زیدان بود. او که در یونتووس نمایش های فوق العاده ای داشت در جام جهانی خانگی ۹۸ کاری کرد که کسی درباره بهترین بازیکن آن روزهای دنیا شک نکند.

زیدان هرچند آن مسابقات را با دریافت یک کارت قرمز عجیب مقابل عربستان سعودی در مرحله گروهی و محروم شدن از اولین بازی مرحله حذفی آغاز کرد اما در مراحل حساس جام بهترین بازیکن فرانسه بود. زیدان اولین گلش در جام جهانی را در مرحله نیمه نهایی آن مسابقات و در برتری ۲-۱ خروس ها مقابل کرواسی درخشان بلاژویچ به ثمر رساند.

اوج درخشش زیدان در فینال آن رقابت ها بود. شماره ۱۰ فرانسه در آن دیدار که یکی از تماشایی ترین فینال های تاریخ جام جهانی به شمار می رود دو بار با ضربه سر دروازه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را باز کرد. دو گل زیدان و تک گل امانوئل پتی به فرانسه کمک کرد در استادیوم استاد و فرانس برزیل رونالدو را با ۳ گل شکست داد و جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرد.

زیدان بعد از آن فینال به قهرمان ملی فرانسه تبدیل شد. بسیاری از مردم فرانسه بلافاصله بعد از آن مسابقات در پیام هایی از سرمربی الجزایر برای دعوت نکردن از زیدان به تیم ملی این کشور تشکر کردند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    بهترین فرانسه تاریخ، و یکی از بهترین جام جهانیای تاریخ جام جهانی ۹۸ بود <3

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه