در تعطیلات از ادبیات داستانی غافل نشوید!

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

شاید وقتی به سرانه مطالعه در کشورمان نگاه می‌کنیم، غصه می‌خوریم. بیایید کمی با خودمان روراست باشیم و اعتراف کنیم مردم کتابخوانی نیستیم اما می‌توانیم باشیم.

بارها شده دلمان خواسته کتاب خوان‌حرفه‌ای بشویم اما نمی‌دانستیم با چه کتابی شروع کنیم، یا هنوز ژانر مورد علاقه خودمان را پیدا نکرده‌ایم.

قرار است در یک سری ویدیو به معرفی کتاب می‌پردازیم و دست شما را در دست یار مهربان می‌گذاریم. امیدواریم قلقلکتان بدهد و از همین امروز کتاب خواندن را شروع کنید.

همیشه ابتدای سال جدید تصمیمات مهمی می‌گیریم و به خودمان قول می‌دهیم در طول سال آن ها را انجام دهیم، اکثر اوقات کتاب خواندن یکی از این تصمیمات مهم است. تعطیلات عید نوروز فرصت بسیار مناسبی است که شروع بسیار خوبی در زمینه کتابخوانی داشته باشیم. اما شاید شما هم جز افرادی باشید که ندانید چه کتابی بخوانید. با ما همراه باشید تا در این مطلب سه کتاب داستانی با محتوایی جذاب، ساده و روان را به شما معرفی کنیم تا از مطالعه کردن در تعطیلات عید نوروز لذت ببرید.

کتاب شدن

شدن روایتی از زندگی شخصی خانم اوباما،‌ همسرِ اولین رئیس‌جمهورِ سیاه‌پوست آمریکا، قبل و بعد از ورود به کاخ سفید است. میشل اوباما در این کتاب با استفاده از شیوه‌ای روایی و صمیمانه خواننده را به دنیای خود دعوت می‌کند و تجربیاتی را شرح می‌دهد که سازندۀ شخصیت او بوده است؛ از دوران کودکی، در منطقه‌ای فقیرنشین در شیکاگو تا زمانی که بانوی اول آمریکا گردید. این کتاب سرگذشتِ زنی است که قدم‌به‌قدم با دشواری‌ها و موانع زندگی روبه‌رو می‌شود و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی چشم به آینده‌ای روشن‌تر می‌دوزد و تسلیم بن‌بست‌های طبیعی، اجتماعی و نژادی نمی‌گردد. شدن در نخستین ماهِ انتشار به رکورد بیش از سه میلیون نسخه فروش رسید و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سالِ آمریکا را نصیب خود کرد.

دانلود کتاب از فیدیبو

راهنمای مردن با گیاهان دارویی

اولین رمان عطیه عطارزاده یک کار تجربی و نو است. راهنمای مردن با گیاهان دارویی هم داستانی خاص دارد و هم ساختاری قابل تامل. رمان روایتی است از یک دختر جوان که چشمانش نمی‌بینند و در خانه‌ای همراه مادرش در کار خشک کردن ، ترکیب و آماده‌سازی گیاهان دارویی برای فروش در بازار است. او در تاریکی چشمانش توانشسته با استفاده از قوای دیگر به درک جذاب اشیاء و ابزاری برسد که به آن‌ها کار می‌کند و همه چیز برایش در ساختار و وجوه گوناگون این گیاهان و البته رابطه با مادرش خلاصه شده، تا اینکه روزی برای یک مراسم خانوادگی از خانه پا بیرون می‌گذارد و باز که می‌گردد خیلی چیزها درونش عوض شده است… راهنمای مردن با گیاهان دارویی یک رمان متفاوت و قصه‌گو است. رمانی که درآن تنهایی یک مفهوم برآشوبنده است و رهایی از آن راههای عجیب و گاه خونینی دارد.

دانلود کتاب از فیدیبو

سه دختر حوا

داستان جذاب و دلنشین این کتاب هر کسی را مجذوب خود می‌کند. سه دختر حوا داستان جذابی درباره سه دختر با نام‌های پری، مونا و شیرین است که روحیات و افکار متفاوتی دارند.

این رمان درباره ترکیه امروز و درخواست زنان برای یافتن هویت، عشق و استقلال زندگی واقعی است. این رمان در زمان حال می‌گذرد و به نوعی بیان‌گر چالش‌های زنان و دختران شرقی امروزی است.

منتقدان کتاب معتقدند حوادثی که در طول داستان اتفاق می‌افتد با اتفاقات و فرهنگ کشور ترکیه که همیشه با تضادها و تناقضات فرهنگی همراه است نزدیکی زیادی دارد و این موضوع به جذابیت داستان کمک می‌کند.

دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه