آدرنالین؛ بوسه مارادونا بر کاپ جام جهانی ۱۹۸۶

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در طول تاریخ جام جهانی هیچ دو کشوری به اندازه آلمان و آرژانتین در فینال با هم روبه‌رو نشده‌اند. آلمان‌ها و آرژانتینی‌ها تا قبل از شروع این دوره جام جهانی ۳ بار برای تعیین قهرمان جهان به مصاف هم رفته‌اند.

اولین باری که این دو قدرت فوتبال دنیا در فینال  به مصاف هم رفتند، سال ۸۶ در مکزیکوسیتی بود. آرژانتین با بهترین بازیکن تاریخش و احتمالا بهترین بازیکن تاریخ جام جهانی یعنی دیگو آرماندو مارادونا همه تیم های حاضر دیگر در تورنمنت را از لب تیغ عبور داد و به راحتی به فینال رسید. مارادونا در آن مسابقات بهترین عملکرد یک بازیکن تا آن زمان در تاریخ جام جهانی را ثبت کرده بود و کسی درباره اینکه او می تواند هرکاری در فینال انجام دهد شک نداشت.

مارادونا و آرژانتین البته در فینال با مشکل‌هایی هم مواجه بودند چون تیم مقابل آنها هم یک آلمان پر از فوق ستاره بود. کارل هاینس رومنیگه فوق ستاره آلمان در آن تورنمنت بود. بازیکنی که در آن سال جایزه بهترین بازیکن اروپا را تصاحب کرد و یکی از ستون‌های اصلی آلمان و بایرن مونیخ بود. رومینگه و مارادونا در آن سال بهترین بازیکن‌های دنیا بودند و تلاش زیادی برای قهرمان کردن تیم‌هایشان در مسابقات جهانی و تصاحب عنوان بهترین بازیکن جهان در آن سال داشتند.

فینال جام جهانی ۱۹۸۶ یکی از بهترین فینال‌های تاریخ به شمار می‌رود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه