جوایز گلدن گلوب معادله اسکار را پیچیده‌تر کرد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

مشخص شدن برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۹ معادله اسکار را پیچیده کرد. هر سال از روی جوایز گلدن گلوب می‌شد گمانه‌زنی‌های درباره اسکار بهترین فیلم کرد. در مورد بازیگران چون در دو بخش درام و کمدی تقسیم می‌شدند همیشه کار کمی دشوارتر بود و جوایز اتحادیه بازیگران تکلیف را مشخص می‌کرد. اما امسال با نادیده گرفتن فیلم تحسین شده «ستاره‌ای متولد شده است» ساخته بردلی کوپر و جایزه ناگهانی به فیلم «بوهمین راپسودی» که امتیازش در سایت متاکریتیک ۴۹ از ۱۰۰ است همه معادلات به هم خورد.

بهترین لحظه شخصی من از جوایز گلدن گلوب امسال جایزه گرفتن جاستین هرویتز بود. این آهنگساز جوان هم سن و سال خود دیمین شزل و ۳۳ ساله است و مثل خود او یکی از بااستعدادترین اهالی امروز سینما به شمار می‌رود. موسیقی درخشان فیلم هرویتز از نقاط قوت فیلم «نخستین انسان» و اصلا یکی از ارکان فیلم به شمار می‌رود.

به جز آن اما جنبش‌های مدنی گوناگون تقریبا نفس مراسم را گرفته‌اند. دیگر کمتر پیش می‌آید که شاهد لحظه بامزه یا شگفت‌انگیزی باشم. همه به جنبش metoo یا timesup اشاره می‌کنند. لحظه باشکوه مراسم را پیشکسوت‌ها رقم زدند. وقتی گلن کلوز روی صحنه رفت تا جایزه بهترین بازیگر زن درام را بگیرد. سخنرانی باشکوه او بود که تفاوت میان او و لیدی گاگا را مشخص کرد. هرچند خیلی از طرفداران لیدی گاگا از جایزه نگرفتن او ناراحت شدند.

جایزه نگرفتن لیدی گاگا و ترجیح گلن کلوز به او شروع مسیر نادیده گرفتن فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» بردلی کوپر بود. اتفاقی که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد.

لحظه جذاب دیگر مراسم، تقدیر از یک عمر فعالیت هنری جف بریجز بود. شصت سال فعالیت در سینما به قول کریس پاین با استانداردهای عالی بدون کاریزمای بریجز امکان‌پذیر نبود.

عجیب‌ترین نکته هم در بخش بهترین درام اتفاق افتاد. همین که «بوهمین راپسودی» در بخش بهترین فیلم درام نامزد شد و نه بهترین موزیکال از ابتدا عجیب بود اما عجیب‌تر این بود فیلمی که امتیاز پایینی از منتقدان گرفته بتواند جایزه گلدن گلوب را نصیب خودش بکند.

حالا تحلیل‌گران با توجه به این جوایز گلدن گلوب کار سخت‌تری در پیش دارند تا بتوانند برندگان اسکار را پیش‌بینی کنند.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar شروین

    خیلی عالی بوددد
    خواهشا این طور بنامه ها درمورد سینما زیاد شه

  2. Avatar محمدرضا

    من که اصن نفهمیدم چی گفتین!!!
    رنگ بندی بصری یه جوری بود که کل حواسم جمع اون بود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه