چرا جهت بستن دکمه‌ی آقایان با خانم‌ها فرق دارد؟ (فرمول قسمت ۶)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

چرا دکمه پیراهن مردانه سمت راست و زنانه سمت چپ است؟ دلایل زیادی در این باره گفته شده اما کدام واقعا حقیقت دارد؟

علت اول به دلیل بیرون آوردن ساده‌تر شمشیر است که همیشه در سمت چپ کمر آقایان قرار ‌می‌گرفته. همینطور تفنگی که زیر لباس قرار می‌گرفته و برای بیرون آوردن آن مردها باید می‌توانستند با دست چپ خود دکمه لباس را باز کنند و با دست راست اسلحه را بیرون بیاورند.

اما لباس خانم‌ها؛ دکمه در قرن ۱۳ اختراع شد. در آن زمان خانم‌های اشراف‌زاده کار زیادی انجام نمی‌دادند و این خدمه بودند که دکمه‌های لباسشان را می‌بستند. از آنجایی که اکثر افراد راست دست بودند، دکمه‌ها را سمت راست لباس می‌دوختند تا باز و بسته کردنشان برای خدمت کاران راحت‌تر باشد. البته تئوری‌های دیگر‌ی هم وجود دارد که اکثرا بر اساس سبک زندگی زنان در قرن‌های گذشته‌اند.

دلیل خاصی برای این که کمپانی‌های طراحی لباس بعد از گذشت صدها سال هنوز لباس‌های مردانه را از لباس‌های زنانه جدا می‌کنند، وجود ندارد، مگر این که در صورت تغییر این رویه، ممکن است شما هنگام بستن دکمه‌های لباس‌ان متوجه این تغییر شوید و احساس عجیبی داشته باشید. اما این احتمال وجود دارد که شما حتی متوجه این تغییر هم نشوید. نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید: چرا لباس می‌پوشیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علیرضا انصاری

    برای تنوع میلیونی لباسهای خانمها و بلعکس تنوع انگشت شمار لباس اقایون هم یه کلیپ اختصاصی بسازین که موضوع جنجالی در عین حال با اهمیتی محصوب میشه و خوراک جذب مخاطب.. هدیه من به خانم نویسنده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه