۴ فایده مهم پازل برای تقویت ذهن (فرمول قسمت ۵۳)

۲۴ آذر ۱۳۹۹

حتما شنیده‌اید که ساختن پازل علاوه بر این که یک تصویر قشنگ به دیوار خانه اضافه می‌کند، فواید زیادی برای مغز دارد. در این قسمت از برنامه فرمول، ۴ مزیت ساخت پازل را به شما معرفی می‌کنیم که شما را به خریدن و ساختن پازل تشویق می‌کند. این ویژگی‌های مفید پازل برای تمام سنین از کودکان تا افراد مسن صدق می‌کند.

فایده‌ی اول: پازل با درگیر کردن قسمت چپ و راست مغز به طور هم‌زمان، مثل یک ورزش فکری خوب است که باعث افزایش قدرت حل مشکلات و بهبود تمرکز شما می‌شود.

فایده‌ی دوم: با تقویت ارتباط بین سلول‌های مغز باعث افزایش سرعت ذهن می‌شود و تاثیر ویژه‌ای روی بهبود حافظه دارد. در نتیجه اگر یادتان نمی‌آید که دیروز ناهار چه چیزی خوردید یا اسم کسی که هفته‌ی پیش با او قهوه خوردین چه بود، پازل قطعا برای شما مفید است.

فایده‌ی سوم: پازل درک و فهم بصری شما را تقویت می‌کند. در ساخت پازل شما به یک قطعه‌ی پازل نگاه و جای آن را در یک تصویر بزرگ پیدا می‌کنید؛ تکرار این کار درک بصری و ارتباط بین تصویر ۲ بعدی و ۳ بعدی را در مغز شما تقویت می‌کند که در رانندگی، استفاده از نقشه و خیلی از کارهای این چنینی تاثیر مثبتی دارد.

فایده‌ی چهارم: پازل یک ابزار عالی برای مدیتیشن و کاهش اضطراب است و باعث افزایش احساس آرامش می‌شود. این نکته شاید برای خیلی از افراد بهترین مزیت ساخت پازل باشد.

فراموش نکنید پازل علاوه بر این که یک راه خیلی خوب برای ارتباط با خانواده و دوستان است، یک سرگرمی خوب برای کسانی است که دوست دارند تنهایی با خودشان خلوت کنند.

بیشتر بخوانید:
چرا اسباب‌بازی‌ بهتر از موبایل و تبلت است؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه