آدرنالین؛ اسپانیای طلایی نامزد عنوان بهترین تیم تاریخ جام جهانی است

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

همیشه درباره اینکه کدام تیم بهترین تیم تاریخ جام جهانی است بحث های زیادی مطرح بوده و هست. این مبحث، از مباحث حل نشدنی تاریخ فوتبال است. هر کارشناس و علاقه مندی نظری درباره این سوال دارد و کسی نمی تواند به دیگری ثابت کند کدام تیم بهترین تیم تاریخ بوده است.

اسپانیای ۲۰۱۰ یکی از کاندیدهای کسب عنوان بهترین تیم تاریخ جام جهانی به شمار می رود. تیم دل بوسکه با استخوان بندی بارسلونا به عنوان بهترین تیم باشگاهی آن روزهای دنیا راهی آفریقای جنوبی شد. بیشتر بازیکن های اسپانیا در آن مسابقات سال قبل از آن در یکی از یک طرفه ترین فینال های تاریخ لیگ قهرمانان مقابل یونایتد به پیروزی رسیده بودند.

اسپانیا با ترکیبی از بهترین بازیکن های دنیا در هر پست راهی این مسابقات شده بود. ایکر کاسیاس درون دروازه، راموس، پیکه و پویول در خط دفاعی، اینیستا و ژاوی در خط میانی، تورس و داوید ویا در خط حمله ترکیب فوق العاده ای برای اسپانیا ساخته بودند.

تیم دل بوسکه هرچند در بازی اول مرحله گروهی با یک گل مغلوب سوئیس اتمار هیتسفیلد شد اما بعد از آن شکست خودش را جمع کرد و تا سکوی قهرمانی رقاب ها پیش رفت. اسپانیا در راه رسیدن به اولین قهرمانی جهان در تاریخ فوتبالش تیم های شیلی، پرتغال، پاراگوئه، آلمان و هلند را شکست داد.

هرچند ۸ گل این تیم در ۷ مسابقه، ضعیف ترین عملکرد خط حمله یک تیم قهرمان در تاریخ جهام جهانی به شمار می رود اما نمایش های بی نقص اسپانیا در آفریقای جنوبی آنها را به عنوان یکی از بهترین قهرمان های تاریخ این رقابت ها هم ثابت کرده است. گل دقایق پایانی آندرس اینیستا در فینال جام جهانی آفریقای جنوبی به هلند که باعث قهرمانی تیمش در این رقابت ها شد، ماندگارترین صحنه تاریخ فوتبال این کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه