آدرنالین؛ امان از دروازه‌بان‌های انگلیسی به جز گوردون بنکس!

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

برای تقریبا همه علاقه مندان به فوتبال، دروازه بان های انگلیسی بدترین دروازه بان های دنیا هستند. حتی بزرگترین ستاره های این پست در فوتبال انگلیس، با اشتباه های عجیب و غریبشان باعث باخت تیم ملی این کشور در جام جهانی و تیم های باشگاهی شان شده‌اند. دیوید سیمن اسطوره آرسنال در جریان دیدار مقابل برزیل یکی از عجیب ترین گل های تاریخ را از رونالدینیو دریافت کرد. پل رابینسون در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ دو گل بسیار بد دریافت کرد و آنقدر فاجعه بود که دیوید جیمز ۴۰ ساله به جای او مقابل آلمان به میدان رفت. بعد از دیوید جیمز هم اوضاع تفاوت چندانی نکرد و دروازه بان هایی مثل جو هارت هرچند دروازه بان های خوبی بودند اما همیشه با اشتباه های عجیب در بازی های حساس، به یاد آورده می شوند.

اوضاع برای فوتبال انگلیس در دهه های هفتاد و ۸۰ اصلا اینطور نبود. در آن دوره انگلیس هم مثل آلمان بهترین دروازه بان های دنیا را داشت. گوردون بنکس، احتمالا اولین و تنها دروازه بانی بود که انگلیسی ها به عنوان بهترین دروازه بان جهان معرفی کردند. گلر فوق العاده انگلیس در دهه هفتاد که به خاطر پرش های ناگهانی و بلندش به گربه سیاه مشهور بود، تعدادی از بهترین مهارهای تاریخ فوتبال را به نام خودش ثبت کرده.

بسیاری از کارشناس ها و علاقه مندان اعتقاد دارند مهار ضربه سر پله افسانه ای در جریان دیدار انگلیس و برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ نه تنها بهترین مهار زندگی گوردون بنکس بلکه بهترین مهار تاریخ جام جهانی است. بنکس برای دفع توپی که پله آن روزها باتجربه با ضربه سر به سمت دروازه اش زد در کمی بیشتر از یک ثانیه حدود یک و نیم متر پرید و توپ را از زیر تیرک سمت راست دروازه به کرنر فرستاد. پله بعدها آن مهار را یکی از حسرت های بزرگ زندگی خود نامید.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه