چطور سرعت گوشی اندرویدی را افزایش دهیم؟ (فرمول قسمت ۶۸)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

بسیاری از گوشی‌های امروزی به شکل پیش‌فرض قابلیت «اپتیمایز» کردن یا بهبود عملکرد خودشان را دارند. اما اپلیکیشن‌های سوم شخص دیگری هم هستند که این کار را بهتر انجام می‌دهند و قابلیت‌های بیشتری دارند. در این قسمت از فرمول می‌خواهیم ۵ اپلیکیشن برتر برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت گوشی اندروید را به شما معرفی کنیم.

۱. Droid Optimizer

این اپلیکیشن بر خلاف خیلی از «اپتیمایزرها» رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و در انجام تمام مراحل به خوبی شما را راهنمایی می‌کند. این اپلیکیشن وضعیت کلی عملکرد گوشی را در یک نگاه به شما نشان می‌دهد و با یک اشاره می‌توانید حافظه‌ی خودتان را از فایل‌های بیهوده پاک کنید. اگر دنبال نرم‌افزاری هستید که استفاده از آن پیچیده نباشد، این یکی از بهترین گزینه‌ها است.

۲. Norton Clean

این اپلیکیشن توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های محصولات امنیتی یعنی «نورتون» ساخته شده است و مثل اپلیکیشن قبلی رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، اما کمی کاربرپسندتر است و در طراحی آن از رنگ‌های شاد استفاده شده. در عوض بعضی از امکانات اپلیکیشن قبلی در این یکی وجود ندارد، برای همین باید بین رابط کاربری جذاب‌تر و امکانات متنوع‌تر یکی را انتخاب کنید.

۳. CCleaner

این نرم افزار دیگر نیاز به معرفی ندارد، چون بیشتر از ۵۰ میلیون بار از پلی‌استور دانلود شده است و حتی نسخه‌ی ویندوزی پرطرفداری هم دارد. این اپلیکیشن انواع قابلیت‌ها را دارد و تقریبا هر کاری برای شما انجام می‌دهد، از پاک کردن Cache و فولدرهای خالی گرفته تا پاک کردن هم‌زمان تمام نرم‌افزارهای اضافی.

۴. All-in-One Toolbox

این یکی از آن نرم‌افزارهایی است که علاوه بر پاک کردن فایل‌های اضافی، قابلیت‌های دیگری هم در اختیارتان می‌گذارد. در این اپلیکیشن می‌توانید نرم‌افزارهایی که با فشار زیاد باعث افزایش دمای پردازنده می‌شوند را غیر فعال کنید یا با حذف اپلیکیشن‌هایی که هنگام بالا آمدن اندروید اجرا می‌شوند، سرعت «بوت» گوشی اندرویدی را بالا ببرید. در کنار همه‌ی این‌ها می توانید میزان مصرف باتری توسط پردازش‌های پس‌زمینه را هم ببینید و در صورت لزوم آن‌ها را متوقف کنید.

۵. SD Maid

اگر فایل‌های زیادی روی گوشی خود دارید، یا از کارت حافظه استفاده می‌کنید حتما نگاهی به این اپلیکیشن بیندازید. در این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های بزرگی که بخش زیادی از حافظه را اشغال کرده‌اند پیدا کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید. در نسخه‌ی «پریمیوم» حتی می‌توانید به دیتابیس اپلیکیشن‌ها هم دستی بکشید. برای مثال در آزمایشی که ما انجام دادیم بعد از استفاده از این نرم‌افزار حجم دیتابیس اسپاتیفای در حدود ۴۰ مگابایت کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:
۶ دلیل اصلی کند شدن گوشی‌ و راه حل آن‌ها

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه