دراگون سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس با موفقیت به زمین بازگشت

۴ شهریور ۱۳۹۸

روز گذشته فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس، که روز ۱۱ اسفند به مقصد ایستگاه‌فضایی بین‌الملل پرتاب شده بود، با موفقیت وارد جو زمین شد و در ۴۵۰ کیلومتری ایالت فلوریدا در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این آخرین مرحله از پرتاب آزمایشی اولین فضاپیمای سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس بود که با موفقیت انجام شد. در طی این پرتاب آزمایشی، فضاپیمای دراگون سرنشیبن‌دار توسط موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شد و پس از ۱۷ ساعت به ایستگاه فضایی بین‌الملل رسید و با موفقیت به آن متصل شد و در نهایت پس از ۵ روز، به سوی زمین بازگشت.

این پرواز آزمایشی بدون سرنشین انجام شده و در چهارچوب برنامه توسعه تجاری سازمان‌فضایی ناسا برای حمل فضانورد به ایستگاه‌فضایی انجام شد. پس از این یک پرواز آزمایشی دیگر نیز انجام خواهد شد و اگر این پرواز هم موفقیت‌آمیز باشد از این پس شرکت اسپیس‌ایکس فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی خواهد برد.

ناسا از سال ۲۰۱۱ تا کنون هیچ فضاپیمای سرنشین‌داری در اختیار نداشت و بر ای ارسال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی از روسیه کمک می‌گرفت. در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بعدی اسپیس‌ایکس، پس از ۸ سال فضانوردان آمریکایی از داخل خاک آمریکا به فضا خواهند رفت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه