[ویدیو] برترین نوآوری‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

در بین تمام فناوری‌ها و محصولات جدیدی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، کدامشان توانستند، دیدگاه جدیدی را ارائه دهند؟ در بین تمام گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، کدامشان بودند که راه و روش تکراری را کنار گذاشته و دست به حرکتی نوآورانه و البته، جسورانه زدند؟ کدامشان توانستند مشکلی را حل کنند؟ در ادامه با برترین نوآوری‌های حوزه‌ی فناوری در سال ۲۰۱۶ همراه شوید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مایکروسافت سرفیس Dial

برای اینکه بتوانید با کامپیوتر همه‌کاره‌ی بزرگ مایکروسافت، سرفیس استودیو، خلاقانه‌تر و راحت‌تر کار کنید، مایکروسافت یک گجت جدید شبیه به ماوس معرفی کرد که «دایال» (Dial) نام دارد. دایال نه تنها کارهای یک ماوس را انجام می‌دهد، بلکه با قرار گرفتن روی نمایشگر لمسی، دریایی از امکانات جدید را در اختیار کاربرش قرار می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

شیاومی Mi Mix

در حالی‌که چند سالی است تغییر یا جهش خاصی در گوشی‌های هوشمند نمی‌بینیم، شرکت چینی شیاومی (Xiaomi) امسال از یک گوشی پرچم‌دار با نام Mix رونمایی کرد. حتی اگر نمایشگر لب به لب این گوشی را ندیده بگیریم، بلندگویی که صدایش از لرزش سرامیک ایجاد شده یا حسگر مجاورت فراصوتی که در نمایشگر تعبیه شده، نوآوری محسوب می‌شوند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

تاچ‌بار در مک‌بوک پرو ۲۰۱۶

اپل برای سری جدید لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خودش، از فناوری جالبی استفاده کرده؛ به جای کلید‌های سنتی F1 تا F12 که در اکثر لپ‌تاپ‌ها وجود دارند، اپل یک نمایشگر لمسی باریک قرار داده که بسته به محیط و نرم‌افزاری که در آن قرار داشته باشید، کلیدهای متفاوتی را نشان می‌دهد. این نوار می‌تواند عملکرد و سرعت کار کردن کاربر را بهبود بخشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

سیستم خودران پیشرفته‌ی تسلا

خودروی تمام‌برقی تسلا مدل S که بیش از دو سال از معرفی‌اش می‌گذرد، به لطف به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، امکانات و قابلیت‌های جدیدی دریافت می‌کند. در آپدیت نسخه‌ی ۸.۰ که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، سیستم خودران پیشرفته‌ای برای این خودرو فعال شد که دقت سیستم خودران را تا ۶ برابر افزایش داده و جلوی تصادف‌های مرگبار را می‌گیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تراشه‌های گرافیکی پاسکال

همواره تفاوت قدرت پردازش گرافیکی بین کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها زیاد بود و این موضوع سبب می‌شد که نتوان روی لپ‌تاپ‌ها به عنوان ابزاری برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و بازی حساب کرد. شرکت انویدیا امسال با معرفی تراشه‌های گرافیکی پاسکال که به‌طور مشترک در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌شوند، این اختلاف را از بین برد.

‌‌‌‌‌‌

بیشتر ببینید: مجموعه‌ی ویدیویی برترین‌‌های سال ۲۰۱۶

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه