۵ نکته‌ی مهم برای دورکاری در منزل (فرمول قسمت ۸۳)

۲۶ اسفند ۱۳۹۸

بسته به شرایط مختلف گاهی لازم می‌شود که در خانه بمانید و از راه دور کار کنید. اما برای این که بهره‌وری شما هنگام دورکاری در منزل پایین نیاید و بتوانید با همان کیفیت محل کار به وظایف مختلف برسید، باید به چند نکته‌ی مهم دقت کنید.

۱. زود دست به کار شوید! یکی از مهم‌ترین راه‌های مفید کار کردن در خانه این است که به محض بیدار شدن از خواب به سراغ لیست کارهای‌ خود بروید؛ در غیر این صورت صبحانه خوردن را طولانی می‌کنید و رخوت صبحگاهی به شما چیره می‌شود و انگیزه‌ی شما را با خود می‌برد.

۲. وانمود کنید که سرکار می‌روید؛ همه‌ی آمادگی‌های لازم برای یک روز کاری عادی را برای دورکاری در منزل انجام دهید. برای صبح ساعت تنظیم کنید، قهوه یا چای درست کنید و لباس خوب بپوشید.

۳. روزتان را مثل یک روز کاری در دفتر سازماندهی کنید. برای ماندن روی برنامه، کارهای خود را بخش‌بندی کنید و زمان پایان هرکدام را مشخص کنید. اگر این کار را انجام ندهید خیلی سریع حواستان پرت می‌شود یا شاید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید. برای ساده کردن این کار می‌توانید از تقویم‌های آنلاین مثل Google Calendar استفاده کنید که در زمان‌های مشخص برنامه را به شما یادآوری می‌کنند.

۴. فضای کار مخصوص خودتان را داشته باشید؛ کار کردن در خانه به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید فضای کاری داشته باشید. به جای کاناپه یا تخت خواب، یک قسمت از خانه را به کار اختصاص دهید و آنجا کار کنید.

۵. شبکه‌های اجتماعی طوری طراحی شده‌اند که باز کردن و چرخیدن در آن‌ها برای ما خیلی سریع و راحت باشد و این راحتی می‌تواند دورکاری را به بیکاری تبدیل کند. برای این که حین کار سراغ شبکه‌های اجتماعی نروید و تمرکز شما به هم نریزد، اعلان‌های موبایل خود را خاموش کنید و میان‌بر شبکه‌های اجتماعی را از روی مرورگر کامپیوتر خود حذف کنید. حتی می‌توانید از حالت Incognito یا Private برای کار کردن استفاده کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه