چطور لوازم فلزی قدیمی را رنگ کنیم؟ (فرمول قسمت ۲۰)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

لوازم فلزی معمولا عمر طولانی دارند و سال‌‌ها کار می‌کنند. اما بعد از مدتی ممکن است دچار زنگ‌زدگی یا تغییر رنگ بشوند و ظاهر بدی پیدا کنند. مثلا کباب‌پز محبوبتان که سال‌ها کار شما را راه انداخته، نرده‌های پنجره یا حتی یک چراغ مطالعه‌ی قدیمی و کلاسیک. در این قسمت برنامه فرمول روش رنگ کردن لوازم فلزی را به شما یاد می‌دهیم؛ طوری که مثل روز اول تمیز و نو شوند.

اگر سطح فلز زنگ زده، در فضای آزاد سطح آن را با سمباده‌ی درشت و کاردک تمیز و یکدست کنید. سپس پودر و خاک آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید. این قسمت بسیار مهم است. با سمباده‌ی ریز سطح فلز را تا جایی که می‌توانید صاف و نرم کنید. اگه وسیله‌ی فلزی شما زنگ زده است، به آن «پرایمر زینک کرومات» بزنید.

حالا روی آن دو دست پرایمر با پایه روغنی بزنید. مطمئن شوید پرایمری که انتخاب کرده‌اید با رنگ اکریلیک سازگاری داشته باشد. اجازه دهید پرایمر کاملا خشک شود.

حالا یک لایه رنگ اکریلیک را با اسپری یا قلمو روی آن بزنید. وقتی مطمئن شدید رنگ کاملا خشک شده، لایه دوم رنگ اکلریک را روی آن بزنید. دو لایه رنگ باعث افزایش مقاومت و ماندگاری رنگ می‌شود. سپس با صبر و حوصله اجازه دهید رنگ به مدت ۳۶ تا ۴۸ ساعت در فضای آزاد خشک شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    پس پادکست بازی چی شد
    اهههههههههههه
    اگه ندارین بگین جلوتر …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه