آدرنالین؛ روز تحقیر ال سالوادور در جام جهانی

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

روزهای قبل اینجا در آدرنالین از نمایش های فرازمینی مجارستان در جام جهانی گفتیم. از تیم جادویی جام جهانی ۱۹۵۴ این تیم و پیروزی های فوق العاده ای که تیم پوشکاش در آن تورنمنت به دست آورد. مجارها برای خودنمایی دوباره در جام جهانی حدود ۳ دهه منتظر بودند. تیم آنها در جام جهانی ۸۲ البته به هیچ وجه شباهتی به تیم فوق العاده شان در جام ۵۴ نداشت. خبری از فوق ستاره هایی قبلی نبود اما مجارها در بازگشت به جام جهانی بازهم نمایش های فوق العاده ای داشتند.

بازی مجارستان مقابل السالوادور، بازی بود که آنها یک بار دیگر خودشان را وارد تاریخ فوتبال کردند. دیداری که با کارت زرد گرفتن نیلاسی کاپیتان مجارستان در دقیقه یک شروع شد، در نهایت با برتری باورنکردنی ۱۰- یک مجارستان به پایان رسید. اولین گل این بازی دقیقه ۴ و آخرین گل دقیقه ۷۶ وارد دروازه لوئیس مورا دروازه بان نگون بخت السالوادور شد. در واقع مجارها حدود ۲۵ دقیقه از بازی تقریبا کار مهمی انجام ندادند در غیر آن صورت ممکن بود شکستی به مراتب سنگین تر به حریف تحمیل کنند. این دیدار نه تنها تا اون موقع بلکه تا همین امروز بزرگترین برتری تاریخ جام جهانی است. در واقع تا امروز هیچ تیمی به جز مجارستان در آن دیدار موفق نشده تعداد گل دو رقمی در یک بازی جام جهانی ثبت کند.

نکته عجیب درباره مجارستان در آن تورنمنت اینکه آنها با وجود این برتری باورنکردنی موفق نشدند از گروهشان صعود کنند. مجارستان در گروه ۳ آن رقابت ها بعد از آرژانتین ۵ امتیازی و بلژیک ۴ امتیازی با ۳ امتیاز سوم شد. آرژانتین در آن مسابقات با نتیجه ۴-۱ مجارستان را شکست داد اما مقابل السالوادور نتیجه ای بهتر از پیروزی ۲ گله به دست نیاورد.

السالوادور مقابل بلژیک هم نمایش بسیار خوبی داشت و مقابل این حریف قدرتمند اروپایی فقط یک گل دریافت کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه