آدرنالین؛ شوماخر دیوانه و نفرین مادر باتیستون

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

روزهای گذشته در آدرنالین درباره صفت گلر انگلیسی در جام جهانی صحبت کردیم؛ صفتی که معمولا به دروازه بان های نامطمئن داده می شود. امروز درباره یک صفت دیگر مربوط به دروازه بان ها صحبت می کنیم: دروازه بان آلمانی.

دروازه بان آلمانی تعریفی از یک دروازه بان کاملا مطمئن و درخشان اما با اخلاق تند است. دروازه بان های آلمان معمولا اعصاب ضعیف تری نسبت به سایر بازیکن های تیمشان دارند و دردسرهای زیادی درست می کنند.

بی اعصاب ترین دروازه بان آلمانی تاریخ هارولد تونی شوماخر بود. دروازه بان شماره ۱ آلمان در دهه ۸۰ یکی از خشن ترین و بد اخلاق ترین بازیکن های دنیا هم بود. او که به خاطر رفتارهای عجیبش به دیوانه شهرت داشت بعدها با نوشتن کتابی که در آن ریزترین رازهای تیم هایش را افشا کرده بود با انتقادهای زیادی روبرو شد.

اولین انتقادهای جدی از شوماخر البته در اوج دوران فوتبالش اتفاق افتاد. در جریان دیدار تیم های فرانسه و آلمان غربی سابق در نیمه نهایی جام جهانی ۸۲ شوماخر مقابل تعدادی از بهترین بازیکن های دنیا مثل میشل پلاتینی و آلن ژیرس قرار گرفت.

آلمان با یک گل پیش افتاد اما پلاتینی خیلی زود دروازه شوماخر را باز کرد. بازی با همان نتیجه یک – یک در جریان بود که میشل هیدالگو سرمربی فرانسه پاتریک باتیستون را به جای برنارد گنچینی به زمین فرستاد. باتیستون مدافعی بود که در کارهای تهاجمی هم نمایش خوبی داشت. کمتر از ۱۰ دقیقه بعد باتیستون با شوماخر تک به تک شد اما ضربه وحشیانه دروازه بان آلمان ها او را نقش زمین و راهی بیمارستان کرد. شوماخر با ضربه ای محکم سه دندان و دو دنده باتیستون را شکست. مدافع فرانسه تعویض شد و مستقیم به بیمارستان رفت اما چارلز کورور هلندی این صحنه را حتی خطا هم تشخیص نداد. آلمان در نهایت آن بازی را در ضربات پنالتی برد و در فینال مغلوب ایتالیا شد.

مادر باتیستون بعدها گفت هرشب شوماخر را نفرین می کرده است.

ویدیوی مربوط به دروازه بانان انگلیسی را اینجا ببینید: آدرنالین؛ بدترین داور تاریخ جام جهانی را بشناسید
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه