آدرنالین؛ مرگ در زمین فوتبال

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

مرگ در زمین فوتبال، نه یک اتفاق غیرقابل باور بلکه یک تراژدی غم انگیز است. خبر درگذشت یک فوتبالیست در زمین فوتبال آن هم در جام جهانی به دلیل حمله قلبی یا بیماری‌های دیگر احتمالا بدترین خبر دنیا برای هر علاقه‌مند به فوتبال است.

کشته شدن یک فوتبالیست خارج از زمین فوتبال آن هم به دلیل فوتبالی به هیچ وجه قابل باور نیست. اولین مورد بسیار مهم قتل یک فوتبالیست خارج از زمین فوتبال آن هم به دلیل فوتبالی احتمالا باید قتل آندرس اسکوبار ستاره خط دفاعی بهترین کلمبیای تاریخ فوتبال باشد.

آندرس اسکوبار که به دلیل هم نام بودن با پابلو اسکوبار بزرگترین قاچاقچی کوکائین تاریخ، پیش از کشته شدن هم شهرت جهانی داشت بعد از باز کردن دروازه خودی در جریان دیدار مقابل آمریکا در جام جهان ۱۹۹۴ و حذف کلمبیا از آن رقابت ها، نزدیک کافه در محله بچگیش به ضرب ۶ گلوله کشته شد. شاهدهای عینی گفته اند قاتل با هر شلیک گلوله یک بار فریاد “گل” سر داده. قتل اسکوبار که بسیاری از مردم کلمبیا او را بهترین پسر تیم شرور کشورشان می دانستند این کشور و کل دنیا را در شوک فرو برد. اسکوبار بین بازیکن های خشن و عمدتا خلاف کار تیم ملی کلمبیا تنها بازیکن تحصیل کرده بود.

آندرس اسکوبار تنها ستاره کلمبیا بود که هرگز برای تیم دپورتیو کالی، تیمی که اسکوبار مواد فروش تشکیل داده بود بازی نکرد و هرگز وارد بازی های او نشد.

بعد از قتل اسکوبار، فوتبال کلمبیا که صاحب یکی از بهترین تیم های دنیا بود وارد دوره نزول شد؛ پابلو اسکوبار توسط پلیس کشته شد و کارتل های مواد مخد بازیکن های خوب تیم ملی کملبیا را از این کشور فراری دادند. حدود یک دهه بعد از قتل آندرس اسکوبار پلیس کلمبیا رئیس یکی از کارتل های مواد مخدر که با پابلو اسکوبار دشمنی قدیمی داشت را به اتهام قتل او بازداشت کرد. این پرونده هنوز در جریان است.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه